Ceturtā advente: Kā analizēt savu e-pasta kampaņu rezultātus

Kad beigusies lielā pikošanās ar e-pastiem, sagatavo smaržīgu karsta dzēriena krūzi un velti laiku, lai izpētītu savu e-pasta mārketinga kampaņu rezultātus. Ja e-pastu izmanto pareizi, tas var kļūt par visprecīzāk izmērāmo mārketinga kanālu pasaulē. Šajā rakstā atklāsim Tev galvenos rādītājus, kas ļauj sekot Tavu kampaņu panākumiem. Iegūtos secinājumus varēsi izmantot savā labā, veidojot efektīvākas e-pasta kampaņas nākamajā gadā!

Cik rūķīšu ir Sniegbaltītei?

Pirms uzsāc rezultātu analīzi, atgādini sev atbildi uz jautājumu: “Kas ir mana e-pasta mārketinga galvenais mērķis?” Lai kāda būtu atbilde – abonentu saraksta audzēšana, potenciālo klientu piesaistīšana vai to konvertēšana par pircējiem – tā ir Tavas e-pasta mārketinga stratēģijas pamatā.

Kad esi noskaidrojis mērķi vai mērķus, Tev jāsaprot, kuri rādītāji Tev palīdz sekot virzībai uz to sasniegšanu. Pamata e-pasta mārketinga mērījumi ir šādi:

  • Atvēršana (Opens). Atvēršanas rādītāji ir atkarīgi no Tava abonentu saraksta, e-pastu ievākšanas veida un daudziem citiem faktoriem. Aptuveni var teikt, ka labs atvēršanas rādītājs sākas no 20%. Ja Tavai kampaņai tas ir zemāks, pārbaudi: vai Tavs temata lauks ir interesants un viegli uztverams; vai e-pasta tēma ir aktuāla saņēmējiem; vai datu bāze ir nesen atjaunota un vai e-pasta saņēmēju saraksts ir pareizi segmentēts.
  • Klikšķi (Click Through Rate jeb CTR). Klikšķu rādītāji ļauj sekot, cik daudz cilvēku uzspieduši uz saites vai pogas Tavā e-pasta kampaņā. Tie parasti ir krietni zemāki nekā atvēršanas rādītāji, un daudz precīzāk parāda, cik daudzus abonentus tiešām interesē Tevis sūtītais materiāls. Šajā posmā svarīgākais ir izveidot saistošu saturu un motivējošu CTA (Call-to-action) pogu – te var palīdzēt A/B testi. Lasi pētījumu par atvēršanas un klikšķu rādītājiem šeit (angļu val.).
  • Atgrieztie e-pasti (Bounce rate). Šie e-pasti nav sasnieguši Tavu auditoriju dažādu iemeslu dēļ. Piemēram, servera kļūda, neeksistējošs e-pasts, pilna pastkastīte vai Tavs e-pasts atzīmēts kā spams. Ja šis rādītājs ir virs 3%, iespējams, Taviem e-pastiem ir kvalitātes problēmas.
  • Atrakstīšanās (Unsubscribe rate). Ja šis rādītājs ir audzis, pārbaudi, vai sūti e-pastus pareizajai auditorijai, īstajā laikā un ne pārmērīgi bieži. Par normu var uzskatīt atrakstīšanās rādītāju līdz 2%.

Mailigen sistēmā šie pamata rādītāji redzami kampaņu atskaišu sadaļas pirmajā skatā. Zemāk parādīta detalizēta statistika katram blokam un laika grafiks.

Šie dati sniedz kopējo ainu, kas ir ļoti svarīga Tavai rezultātu izpētei. Tomēr ar tiem ne vienmēr pietiek, lai saprastu, kāpēc Tavām kampaņām ir labāki vai sliktāki rādītāji. Ja vēlies izprast savu kampaņu veiksmes iemeslus, izmanto atskaites par kontaktu sarakstiem un uzzini, cik aktīvi ir klienti no katra e-pasta saraksta. Tāpat tas Tev palīdzēs saprast, vai ir vērts turpināt sūtīt līdzīgas kampaņas tiem pašiem segmentiem.

Tu varī arī eksportēt atskaiti XLS vai PDF formātā, lai pārskatāmā veidā izpētītu kampaņas panākumus. Padziļinātai analīzei izmanto Pilno statistiku, kas sistēmā redzama zemāk. To vari pārslēgt pa blokiem – atvēršana, klikšķi u.c., un tā parāda:

  • Pārlūkprogrammas un ierīces. Dažādu programmu skaits tikai aug, un Tavām kampaņām jāizskatās nevainojami visur. Izmantojot šajā sadaļā redzamos datus, Tu vari uzzināt, kuras ierīces un programmas Tavi abonenti izmanto visvairāk un attiecīgi optimizēt savas kampaņas.
  • Ģeogrāfiskos datus. Uzzini, cik daudzi cilvēki atvēruši Tavas kampaņas dažādās pasaules valstīs. Šie dati ir svarīgi kampaņu izsūtīšanas laika u.c. aspektu personalizēšanai. Ieteikums – uzticamāka būs klikšķu ģeogrāfiskās izplatības statistika, jo, piemēram, Gmail e-pasta atvēršanu var reģistrēt savā serverī, kas uzrādīsies Amerikā.
  • Pilnu klientu sarakstu. Šeit Tu vari analizēt katra individuāla kontakta profilu – aktivitāti, IP adresi, izmantotās ierīces, atvēršanas laiku un valsti u.c.

u-w100

Piepildi dāvanu zeķes ar vērtīgiem padomiem!

  • Nevērtē kampaņas veiksmi tikai pēc atvēršanas rādītāja. Visbiežāk mārketeri koncentrējas tieši uz šo mērījumu, lai arī patiesībā tas ne vienmēr ir uzticams. Piemēram, e-pasts tiek skaitīts kā atvērts tikai tad, ja tiek piegādāts arī attēls, ko tas satur. Taču daudziem e-pasta pārlūkiem attēlu saņemšana ir bloķēta, tāpēc liela daļa atvērto e-pastu var netikt reģistrēti. Šo mērījumu vislabāk izmantot salīdzinājumā ar līdzīgām pagātnes kampaņām tam pašam sarakstam.
  • Maldinošās atrakstīšanās. Līdzīgi arī atrakstīšanās rādītājs ne vienmēr atspoguļo patieso situāciju. Liela daļa abonentu, kuri patiesībā nevēlas saņemt tavus e-pastus, netērē laiku, lai atrakstītos. Viņi vienkārši never vaļā un ignorē Tavus e-pastus. Par iesaistīšanās pakāpi daudz labāk var spriest pēc klikšķu rādītājiem, savukārt atrakstīšanos mērīt tikai ilgākā laika nogrieznī.
  • Paplašini iespējas ar Google Analytics. Šī integrācija Tev ļauj analizēt datus daudz dziļākā līmenī – piemēram, redzēt, cik daudz cilvēku apmeklējuši Tavu mājas lapu no e-pasta, salīdzinot ar apmeklējumiem no citiem kanāliem. Tāpat vari sekot konversijām no savas e-pasta kampaņas (reģistrācijām, pirkumiem u.c.), efektīvi mērot savu atdevi no ieguldītā (ROI).

Lai skaistiem e-pastiem bagāts Jaunais gads!


Rūpīgi izskatot savu kampaņu atskaites, Tu gūsi pamatīgāku izpratni par to, kā e-pasta mārketings iekļaujas Tavās pārējās mārketinga aktivitātēs. Atceries – lai varētu precīzi noteikt savu centienu atdevi, Taviem mērķiem jābūt izmērāmiem! Seko atsevišķu kampaņu panākumiem, kopējam e-pasta mārketinga stratēģijas progresam, kā arī abonentu sarakstu tīrībai. Nebaidies no datu daudzuma, bet gan priecājies par to, jo tas ļauj Tev labāk iepazīt savus abonentus!

Lai palīdzētu Tev veiksmīgi iesākt jauno gadu, dāvinām Tev fantastisku atspēriena punktu – 40% atlaidi jebkuram gada abonēšanas plānam! Mēs ceram, ka šī dāvana iedvesmos Tevi sūtīt vēl skaistākus un vērtīgākus e-pastus savai auditorijai.



Ceturtā advente: Kā analizēt savu e-pasta kampaņu rezultātus
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2017 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.