E-pasta klikšķu rādītājs: kas tas ir un kā to uzlabot?

E-pasta klikšķu rādītājs galvenais attēls

Klikšķu rādītājs (Click Through Rate jeb CTR) ir procentos izteikts lielums, kas parāda to cilvēku skaitu, kuri nospieduši uz saitēm Tavā e-pastā. Ja e-pastu atvēršanas rādītājs (open rate) pastāsta, cik cilvēku ir ieinteresēti e-pasta tematā, tad klikšķu īpatsvars parāda, cik lasītāju ir gana ieinteresēti, lai mijiedarbotos ar e-pasta saturu.

Ja domāji, ka vidējais e-pastu atvēršanas rādītājs (ap 15%) jau tā ir mazs, tad sagatavojies šokam. Saskaņā ar 2017. gada e-pasta mārketinga statistiku, dažādu nozaru vidējais e-pasta klikšķu rādītājs ir tikai 3,42%. Tomēr rezultāti atšķiras dažādās industrijās. Pēc 2016. gadā veidotā E-pasta mārketinga pētījuma, klientu apkalpošana, datortehnika, telekomunikācijas, bezpeļņas organizācijas, valsts un izglītība ir tās nozares, kurās klikšķu īpatsvars pārsniedz 4%. Ja Tu strādā kādā no šīm nozarēm, varam Tevi apsveikt!

Turpini lasīt uz uzzināsi vairāk, kas ietekmē e-pastu klikšķus, un ko Tu vari iesākt, lai uzlabotu savus rezultātus.

Kas ir e-pasta klikšķu rādītājs?

E-pasta klikšķu īpatsvars (CTR) apzīmē to, cik reizes saņēmējs ir klikšķinājis uz e-pastā redzamajām saitēm vai pogām. Pirmkārt, to var iespaidot liels daudzums dažādu faktoru. Otrkārt, šos faktorus bieži vien ir grūti izmērīt un ietekmēt individuāli pa vienam.

Klikšķu skaitu ietekmē tādi elementi, kā temats jeb “Subject” lauks, kā arī tas, cik veiksmīgs ir e-pasta saturs. Mēdz būt arī āķīgāki kritēriji, no kuriem ir atkarīgi klikšķu skaiti. Piemēram, tas var būt e-pasta sūtīšanas laiks, e-pasta garums, saišu izvietojums u.c. Lasi tālāk un uzzini, ko vari darīt, lai vairotu klikšķu skaitu.

Ko par Tavu kampaņu stāsta klikšķu rādītājs?

Ko stāsta tavs klikšķu īpatsvars

Vidējais klikšķu īpatsvars ir viens no galvenajiem rādītājiem, kam pievērst uzmanību, mērot kampaņas efektivitāti. Pēc 2015. gada DMA pētījuma CTR ir galvenais rādītājs, lai novērtētu e-pasta kampaņas efektivitāti. Aiz tā seko atvērto e-pastu un konversiju skaita rādītāji.

Labai e-pasta mārketinga kampaņai būs augstāks klikšķu īpatsvars, bet neuztraucies – zemāks klikšķu īpatsvars automātiski nenozīmē to, ka kampaņa ir neveiksmīga – to vienkārši ir nepieciešams uzlabot. Jāatceras, ka vidējais klikšķu īpatsvars ir lielā mērā atkarīgs no Tavas tirgus nišas, kā arī no Tava e-pasta satura tipa. Ja sūti jaunumu e-pastus (newsletter) klientiem un Tavs biznesa tips ir B2C (bizness patērētājam), klikšķu īpatsvars var būt ap 2-3%. Ja darbojies B2B (bizness biznesam) nozarē, jaunumu e-pastu vidējais klikšķu īpatsvars ir nedaudz augstāks – ap 5%. Transakcijas e-pastiem ir augstāki klikšķu rādītāji nekā jaunumu e-pastiem – 9,2% B2C un 3,2% B2B nozarē.

Ja Tavs klikšķu īpatsvars ir konstanti zemāks par šiem rādītājiem, tad Tavus e-pastus ieteicams optimizēt. Piemēram, varbūt Tavos e-pastos ir tik daudz satura, ka lietotājs zaudē par tiem interesi un nedodas uz Tavu lapu?

Kā palielināt klikšķu skaitu

Klikšķu skaitu var palielināt vairākos veidos, bet jebkurā gadījumā ir jāveic rezultātu analīze un pastāvīgi jāstrādā pie savu kampaņu uzlabošanas.

Aplūko savas iepriekšējās kampaņas, kurām bijis lielāks klikšķu skaits, meklē būtiskākās atšķirības. Ir vērts mēģināt atkārtot ko līdzīgu iepriekšējām kampaņām, ja tās ir bijušas rezultatīvas. Tas ir vienkāršāk, nekā veikt pilnu optimizāciju. Taču šī metode vairāk darbojas īslaicīgi.

Grūtāk ir soli pa solim uzlabot savu kampaņu, sekojot labākajai e-pasta mārketinga praksei, un sākt no nulles, bet tas noteikti nesīs drošus rezultātus.

  • Sūti tikai atbilstoša un interesanta satura e-pastus, kas būs aktuāli saņēmējiem un radīs vēlmi rīkoties. Ja nebūsi tiešs un pārliecinošs, abonentam var pat neienākt prātā apmeklēt Tavu mājaslapu.
  • Rūpīgi izplāno izsūtīšanas biežumu, lai regulāri atgādinātu par savu zīmolu, vienlaikus neradot klientam nogurumu no Taviem e-pastiem. Citādi saņēmēji var sākt tevi ignorēt vai pat atteikties no Tavu e-pastu saņemšanas. Optimālais e-pastu sūtīšanas biežums ir atkarīgs no biznesa, kurā darbojies. Saskaņā ar DMA, 75% mārketeru klientam izsūta 1-5 e-pastus mēnesī, no kuriem visvairāk (35%) sūta 2-3 e-pastus mēnesī.
  • Parūpējies par adaptīvu dizainu saviem epastiem – lai tie izskatītos ideāli gan uz datoriem, gan uz mobilajām ierīcēm. Laikā, kad lielākā daļa e-pastu tiek atvērti mobilajās ierīcēs, neviens uzņēmums nevar atļauties aizmirst par adaptīviem e-pastiem. Mailigen Drag’n’Drop redaktors ļauj Tev ērti apskatīt, kā Tavs e-pasts izskatīsies telefonā.
  • Ievieto vairāk saišu savos e-pastos, protams, nepārspīlējot. Tiek uzskatīts, ka optimālais saišu skaits e-pastā ir 3. Ir izpētīts, ka, pievienojot vienu papildu saiti, ir iespējams iegūt līdz pat 25% vairāk klikšķu! Protams, tas ir atkarīgs no satura, piedāvājuma un vēlamās saņēmēja darbības. Jāatceras, ka tikai atkārtota testēšana palīdzēs saprast, kas strādā un kas ne. Tāpēc jālieto A/B testi (A/B split test), lai apskatītu, kurš e-pasta satura vai dizaina elements gūst labākus rezultātus.
  • Pārliecinies, ka e-pastā iekļautie attēli netiek bloķēti. Mēs Mailigen esam izveidojuši Iekļauto (Inline/embedded) attēlu funkciju, kas palīdzēs attēliem vienmēr palikt redzamiem, nevis tikt bloķētiem.
  • Piestrādā pie sava aicinājuma uz darbību (call to action) jeb CTA. Klientiem ir jāsaprot, ko Tu no viņiem vēlies panākt, un kādu labumu viņi gūs, piespiežot uz saites vai pogas Tavā e-pastā. Nemulsini klientus ar pārāk daudziem CTA. Ja tie e-pastā ir vairāki, liec skaidri saprast, kura darbība ir vissvarīgākā, un izcel to.

Citiem vārdiem sakot – padari savu kampaņu tik pievilcīgu, cik vien iespējams! Tādējādi Tavu e-pastu saņēmējiem nebūs citas izvēles kā neskopoties ar klikšķiem un nonākt Tevis paredzētajā vietā – mājas lapā vai piezemēšanās lapā.

Esi informēts par katru klikšķi

Tavs Mailigen konts satur visu būtisko statistiku par Tavām e-pasta kampaņām, ieskaitot arī e-pasta klikšķu rādītājus. CTR datus var atrast atskaišu sadaļā zem e-pasta klikšķu statistikas. Ja Tev ir automatizētu e-pastu sērijas, Tu vari redzēt šos datus pie katra e-pasta, uzklikšķinot uz atskaitēm zem sadaļas “Automatizācija”. Tur Tu varēsi redzēt kopējo statistiku, kā arī uzzināt, kuras saites saņēma visvairāk klikšķus konkrētajā e-pasta kampaņā. Turklāt Tu redzēsi arī informāciju par pašiem klikšķinātājiem – viņu e-pasta domēnus, atrašanās vietu, izmantotās ierīces un pārlūkus.

klikšķu statistikas vizualizācija

Tas arī viss! Izvērtē savu e-pastu klikšķu rādītājus un, ja redzi, ka vari izdarīt labāk, seko mūsu raksta rekomendācijām! Droši komentē – mēs labprāt uzzinātu Tavu pieredzi un ko Tu esi darījis, lai uzlabotu klikšķu rādītājus. Vai Tev kādreiz ir bijis par 20% augstāks CTR? Dalies ar savu pieredzi!

E-pasta klikšķu rādītājs: kas tas ir un kā to uzlabot?

© 2010-2017 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.