E-pasta mārketings mobilajām ierīcēm: 6 praktiski padomi

E-pasta mārketings mobilajās ierīcēs

Svaru kausi ir sasvērušies. Mobilās ierīces jau gadiem ilgi konkurē ar datoriem cilvēku uzmanības piesaistīšanā. Tagad tas jau ir oficiāli – šodien vairāk cilvēku atver e-pastus mobilajās ierīcēs, nevis datoros, un šī plaisa nākotnē tikai augs.

Lai arī mobilo ierīču slavas gājiens nav noslēpums, daudzi mārketeri vēl nav pielāgojušies šai tendencei. Patiesībā tikai niecīga daļa – 31 procents mārketinga speciālistu – var nosaukt savus e-pastu atvēršanas rādītājus uz mobilajām ierīcēm.

Tās ir sliktas ziņas, jo mobilajām ierīcēm optimizēti e-pasti ir kritiski svarīgi abonentu noturēšanai. Tici vai nē, bet 80% abonentu vienkārši izdzēsīs e-pastu, ja tas nav pilnvērtīgi apskatāms viedtelefonā, un 30% pat ir gatavi atrakstīties, ja e-pasts nav optimizēts un mobilajā ierīcē izskatās slikti.

Secinājums? Ja Tu neoptimizē savus e-pastus mobilajām ierīcēm, Tu aktīvi atbaidi potenciālos klientus un kaitē savām konversijām. Tāpēc ir svarīgi, lai visdažādāko “sugu” mārketeri seko e-pasta mārketinga labajai praksei attiecībā uz mobilajām ierīcēm. Lūk, kā to panākt.

Velti laiku Pēc virsraksta tekstam

Tradicionālā e-pasta marketinga labā prakse paredz, ka e-pasta temats ir viens no svarīgākajiem e-pasta elementiem. Lai arī e-pasta tematam ir liela nozīme, ne mazāka uzmanība būtu jāpievērš Preheader (pēc virsraksta) tekstam (1-2 HTML teksta rindiņas, kas parādās uzreiz pēc e-pasta virsraksta mobilajās ierīcēs u.c. Sūtītāja vārds, e-pasta virsraksts un Pēc virsraksta teksts ir tie trīs elementi, kurus saņēmējs redz pirms e-pasta atvēršanas). Iemesls – Preheader (pēc virsraksta) tekstam ir atvēlēts vairāk vietas nekā e-pasta tematam, un tas ielādējas pirms e-pasta pamatteksta, tāpēc tā ir pirmā lieta, ko lasītāji ieraudzīs. Izmanto šo vērtīgo rīku uz 100%, izceļot būtisko vai uzrunājošo informāciju.

Raksti īsu un “garšīgu” saturu

Īss un kodolīgs saturs

Vairāk nekā 50 procenti lasītāju e-pastam mobilajās ierīcēs velta tikai 3 sekundes vai pat mazāk. Šajā acumirklī Tev ir jānoķer lasītāju uzmanība un jāiedvesmo viņi sekot Tava e-pasta aicinājumam. Lai nekavētos un uzreiz parādītu e-pasta esenci, sadali tekstu pārskatāmās daļās un izvieto savu CTA pogu virs “locījuma vietas” (above the fold). Tas nozīmē, ka pogai jābūt redzamai jau pirmajā skatā, bez nepieciešamības ritināt zemāk. Papildu bonuss – e-pasta satura saīsināšana nozīmē, ka tas ielādēsies ātrāk, palielinot iespēju, ka cilvēki izlasīs Tavu ziņu.

Pielāgo dizainu vertikālam un horizontālam skatam

Atceries – mobilās ierīces var automātiski pagriezt e-pasta skatu no vertikāla uz horizontālu un otrādi – tāpēc Taviem e-pastiem jāizskatās labi abos formātos. Viens no vieglākajiem veidiem, kā to sasniegt, ir aprobežoties ar vienas kolonnas izkārtojumu. Tāpat laba doma ir izmantot daudz atstarpju un balto laukumu, lai e-pasts neizskatās piebāzts ne vertikālā, ne horizontālā skatā.

Padari pogas un ikonas ērti klikšķināmas

Ja vēlies, lai Taviem lasītājiem iepatīkas Tavs zīmols, Tev jāpadara e-pasts viegli lasāms un “klikšķināms”. Tas nozīmē, ka visas saites, sociālo mediju ikonas vai pogas e-pastā jāveido uzkrītošas un pietiekoši lielas, lai tās varētu ērti nospiest ar īkšķi bez nepieciešamības pietuvināt. Minimālais standarts ērti klikšķināmām pogām ir 44 x 44 pikseļi.

Palielini teksta izmēru

Enlarge your fonts

Vienkāršākais veids, kā padarīt savus e-pastus viegli pārskatāmus un klikšķināmus, ir izvēlēties lielāku fontu nekā datorā atvērtam e-pastam. Protams, nevajag pārspīlēt un uzlikt vienu vārdu ekrāna lielumā. Tavs mērķis ir ērta lasāmība, kas ļauj saņēmājam vieglāk “sagremot” Tevis sūtīto saturu. Citiem vārdiem sakot – nedrīkst pieļaut, lai e-pasts lasīšanas laikā būtu jāpietuvina vai jāattālina.

Samazini attēlus

Shrink your images

Ir vairāki iemesli, lai samazinātu attēlu izmēru e-pastos, kas tiks atvērti mobilajās ierīcēs. Vispirms jau mobilās ierīces attēlus ielādē lēnāk nekā datori. Lasītājus, visticamāk, kaitinās lēna attēlu lādēšanās, kas var būtiski sabojāt e-pasta klikšķināšanas statistiku. Turklāt lieli attēli vairāk patērē saņēmēju mobilos datus, kas arī var būt mīnuss Tavās attiecībās ar auditoriju. Visu šo iemeslu dēļ no attēliem ir jāizvairās vai arī tie jāsamazina.

Kopsavilkums

Pat pēc tam, kad esi īstenojis šos padomus, nesūti e-pastus “uz dullo”. Ir svarīgi pārbaudīt, kā Tavs e-pasts izskatās dažādos pārlūkos un mobilo ierīču veidos. Un tikai tad vari ar mieriīgu sirdi spiest sūtīšanas pogu.

Tulkojums no oriģinālā viesbloga raksta Best Practices for Email Marketing on Mobile Devices

E-pasta mārketings mobilajām ierīcēm: 6 praktiski padomi
  • Janis Java

    Mailigen atbalsts latviešu valodā ir fantastiski labs! Pateicos!