Pieredzes stāsts: e-pasta mārketings manā uzņēmējdarbības sākuma fāzē

pieredzes stasts e-pasta marketinga

Pirms pusgada sāku veidot savu uzņēmumu, attīstīt savu zīmolu un vārdu. Stratēģijas, kuras pamatā izmantoju, lai gūtu atpazīstamību un veidotu ilgtermiņa attiecības ar saviem potenciālajiem klientiem, ir:

  • sociālie mediji (facebook, instagram, youtube un twitter);
  • e-pasta mārketings.

Mana nodarbošanās ir saistīta ar publiskiem pasākumiem, tiešsaites kursiem un individuāliem treniņiem pašizaugsmes nozarē.

Cik liela e-pastu datu bāze man ir pašlaik?

Ap 400 e-pastu, kuru lietotāji ir piekrituši saņemt manus info e-pastus. Manā uztverē viens e-pasts ir kā viens potenciālais klients, kuram varu pievienot vērtību ikdienā ar vērtīgu informāciju e-pastā vai potenciāli arī pārdot savus produktus.

Mans mērķis ir palielināt šo e-pastu daudzumu.

Kādā veidā iegūstu e-pastus savam uzņēmumam?

Pašlaik divos veidos (bet plānoju pielietot vēl vairāk veidu)

  • Veidoju pasākumus, kuri ir vai nu bezmaksas vai maksas, kur cilvēki, reģistrējoties ievada savus e-pastus un atzīmē  “Piekrītu, ka manis sniegtie dati var tikt izmantoti, lai dalītos ar citu vērtīgu informāciju”.
  • Esmu izveidojis mājaslapu, kurā tiek publicēti video un raksti no sociālajiem tīkliem. Aktīvi virzu cilvēkus uz šo mājas lapu, kur izveidoju “Lead Magnets” bezmaksas noderīgus resursus, piemēram, “lejuplādē mērķu sastādīšanas paraugu bez maksas”, kuru cilvēki vēlmes gadījumā var lejupielādēt apmaiņā pret e-pastu. Šādi es dodu vērtību pirmais tiem cilvēkiem, kuriem interesēs šīs tēmas.

“Lead Magnets” piemērs,

kurus cilvēki, kam ir interese,  var iegūt, vienkārši apmaiņā pret e-pastu.

Lai iegūtu jaunus abonentus, izmantoju lapas (piezemēšanās lapas).

Piemērs vienai “Landing Lapai” ir šeit:

landing lapa prieks epasta marketinga

Pamatā ļoti tīri un skaidri pozicionēta lieta, kuru cilvēks saņem pēc pieteikšanās. Šajā lapā zemāk ir paskaidrots precīzi, kā šo pielietot un izmantot.

Protams, ir vēl daudzi citi veidi, kā palielināt klientu datubāzi, bet pašlaik fokusējos uz šiem.

Kā es sūtu e-pastus?

  • Esmu izveidojis automatizācijas sērijas tiem, kas tikko ir nonākuši manā klientu datubāzē. Šajās serijās ietilpst: iepazīšanās e-pasts un sērija ar e-pastiem, kuros sniedzu vērtīgu informāciju, kura ir acumirklīgi pielietojama dzīvē;
  • Kā arī veidoju iknedēļas kampaņas, kuru ietvaros tiek nosūtīts papildus pievienotās vērtības e-pasts vai arī informācija par kādu tuvāko pasākumu vai jaunu programmu;
  • Es uzskatu, ka pirms klients veiks pirkumu no  jebkāda uzņēmuma, ir nepieciešama uzticība starp abām iesaistītajām pusēm. Kā arī e-pasts ir labs veids, kā atgādināt par sevi, veidot uzticību, autoritāti kādā jomā un virzīt klientus uz mājaslapu.

Kādus rezultātus esmu ieguvis no e-pastu sūtīšanas?

Atceros laiku, kad mana datu bāze bija apmēram 250-270 kontaktu apjomā. Veidoju pasākumu Rīgā, izveidoju “event” facebook un nosūtīju aicinājumus uz pasākumu caur e-pastu savai datubāzei, kā arī veicu dažādas mārketinga aktivitātes. Uz šo pasākumu bija jareģistrējas, un reģistrācijas anketā bija janorāda “No kurienes Jūs uzzinājāt par šo pasākumu?”. Kopumā pieteicās 116 cilvēku, un no tiem 36 par šo pasākumu uzzināja caur e-pastu, veicot reģistrāciju uz pasākumu.

Pašlaik strādāju pie tā, lai palielinātu:

  • klientu kontaktu skaitu sarakstā;
  • e-pasta atveršanas procentu (open rate);
  • klikšķu daudzumu  e-pastā (click-through rate).

Mērķis ir sasniegt 5’000 e-pastu datubāzi un uzturēt to aktīvu un iesaistītu saturā.

Šeit viens no e-pastu piemēriem, kādu esmu sūtijis vienam segmentam:

epasta kampanas piemers

Un šeit ir rezultāts, kādu šis e-pasts sasniedza:

rezultats no e-pasta kamapanas

Šeit redzŠeit redzams, ka no 403 e-pasta abonentiem 32.5% ir manu e-pastu atvēruši un redzējuši tā saturu, kas uzskatāms par ļoti labu rādītāju. Un, lai to redzētu, izmantoju Mailigen, kā arī izmantoju dažādus instrumentus, piemēram, A/B split testus,  lai noteiktu, kuri e-pasti labāk strādā un ātrāk pielāgotu tos savai auditorijai.

Gala secinājums – lai sasniegtu savus potenciālos un esošos klientus, noteikti izmantošu e-pastu kā instrumentu savā mārketingā. 

Stay Sharp!

Niks Jansons

Pieredzes stāsts: e-pasta mārketings manā uzņēmējdarbības sākuma fāzē
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2018 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.