Ko darīt, ja Tevis sūtītie e-pasti nonāk mēstuļu mapē?

Ko darīt ja Tavi e-pasti nonāk pie mēstulēm?

Iedomājies šādu situāciju – Tu sūti e-pastus saviem abonentiem, bet daļa no tiem nonāk spamā. Vai arī Tu sagatavo un izsūti kampaņas, taču neseko savai reputācijai un e-pasta piegādes rādītājiem. Ja Tu nepievērs uzmanību tam, kā Tavus e-pastus apstrādā lielākie e-pasta servisi, kā Gmail, Yahoo, AOL, Outlook u.c., tad Tavas e-pasta mārketinga aktivitātes, visticamāk, neienes pietiekamu atdevi pret ieguldījumu (ROI).

Šajā rakstā paskaidrošu, kāpēc Tavi e-pasti var piegādāties spamā un kāpēc Tavai saiknei (engagement) ar e-pastu saņēmējiem var būt zema kvalitāte. Taču vispirms vēlos, lai Tu aplūko šos piemērus labai un sliktai e-pastu piegādājamībai.

Sūtītājs, kuram ir līdz pat 99% e-pastu piegādājamība iesūtnē (Labā, ieteicamā prakse)

  1. Cik vien iespējams, sūtītājs izmanto dubultās parakstīšanās (DOI) formas
  2. Sūtītājs pie parakstīšanās formas informē e-pasta lietotāju par to, ko tas saņems un cik bieži
  3. Sūtītājs segmentē savu e-pasta abonentu sarakstu
  4. Sūtītājs seko līdzi savai domēna reputācijai tādos servisos kā postmaster.google.com
  5. Sūtītājs uzlabo savas iemaņas e-pasta mārketingā, lai tuvakajā laikā sāktu izsūtīt e-pastus no dedicated IP adresēm
  6. Sūtītājs izsūta kampaņas tik bieži, lai izvairītos no gadījumiem, kad e-pasta saņēmēji no jaunumu vēstulēm atrakstās
  7. Sūtītājs seko līdzi tam, lai kampaņas spama sūdzību skaits nepārsniegtu 0.1%
  8. Pirms izsūta lielākas kampaņas, sūtītājs pārbauda, vai kampaņas saturs piegādāsies iesutnē. Ja tas piegādājas spamā, sūtītājs analizē, kura satura daļa ietekmē e-pasta piegādi spamā
  9. Sūtītājs seko līdzi jaunakajām tendencēm un ir parakstījies uz Mailigen jaunumu vēstulēm 🙂
  10. Ja kāds e-pasta saņēmējs atzīmē saņemto kampaņu kā spamu, sūtītājs analizē, kāpēc un novērš nepilnības
  11. Sūtītājs izsūta vismaz vienu e-pasta kampaņu mēnesī, lai uzturētu sava domēna reputāciju aktīvu
  12. Ja e-pasta saņēmējs nav atvēris nevienu sūtījumu pēdējo 6 mēnešu laikā, sūtītājs tam izsūta reaktivizācijas (Re-activation) kampaņu, piedāvājot kaut ko unikālu, lai saņēmējs no jauna izrādītu interesi
  13. Sūtītājs zina, ka pārāk mazi atvēršanas rādītāji ietekmēs viņa reputāciju
  14. Sūtītājs izsūta tikai tādu saturu, par kuru e-pasta saņēmējs ir devis piekrišanu
  15. Sūtītājs aizsargā savu domēnu ar DMARC.

Sūtītājs, kam ir ne vairāk kā 50% e-pastu piegādājamība iesūtnē (Neieteicamā, sliktā prakse)

  1. Sūtītājs izmanto ne-tiešsaistes (offline) parakstīšanās formas, neprasot vēlāk no abonamenta atkārtotu apstiprinājumu e-pastā.
  2. Sūtītājs pie parakstīšanās anketas neinformē e-pasta lietotāju, ko tas saņems un cik bieži
  3. Sūtītājs neizmanto e-pastu segmentācijas iespējas, visus e-pastus importējot vienā sarakstā
  4. Sūtītājam nav intereses par sava domēna reputāciju
  5. Sūtītājs nav informēts, ka uz dedicated IP adreses tas var būvēt savu reputāciju, lai citi sūtītāji to neietekmētu
  6. Sūtītājam neinteresē, vai kāds atrakstīsies no jaunumu vēstulēm, ja sūtījumi būs pārāk bieži
  7. Sūtītāju neinteresē, kāds ir spama sūdzību skaits par viņa kampaņām
  8. Sūtītājs neliekas ne zinis, vai kampaņas saturs piegādāsies iesūtnē vai spamā
  9. Sūtītājs neliekas ne zinis par jaunākajām tendencēm e-pasta mārketingā un e-pastu piegādes jautājumos
  10. Sūtītājs izsūta e-pasta kampaņu tikai dažas reizes gadā
  11. Sūtītāju neinteresē reaktivizācijas (Re-activation) kampaņas. Viņš sūta kampaņas arī abonentiem, kuri pat 2 gadus nav atvēruši nevienu e-pastu.
  12. Sūtītājam nav svarīgi, vai zems e-pasta saņēmēju atvērēju skaits ietekmēs tā reputāciju
  13. Sūtītājs izsūta tādu e-pasta saturu, kura saņemšanai abonents nav devis piekrišanu
  14. Sūtītājs izsūta kampaņas vairāku kompāniju vārdā, jo lietotājam, kas parakstījās uz jaunumiem, bija jāizlasa privātuma politika (Privacy Policy), lai arī reti kurš no e-pasta lietotājiem to lasa.
  15. Sūtītājs neuzskata par vajadzību ieviest DMARC aizsardzību savam domēnam.

Šī ir tikai daļa no labās un sliktās prakses piemēriem. Jo biežāk jūs sekosiet labajai praksei, jo lielākas iespējas jums būs piegādāt e-pastus iesūtnē.

Ko darīt, lai piegādājamību uzlabotu?

Ir svarīgi pastāvīgi sekot vadlīnijām un pielāgoties labajai, ieteicamajai praksei. Ja Tava kā sūtītāja reputācija ir ielaista un e-pastu kampaņu atvēršanas rādītājs no Tava domēna ir zem 11-17% (atkarībā no reģiona un e-pastu datu bāzes), tad svarīgi veikt šos pirmos soļus situācijas uzlabošanai.

  • Segmentē e-pastus pēc saņēmēju aktivitātes un izsūti ierastās e-pasta kampaņas tikai tiem abonentiem, kas tās atvēra pēdējo 6 mēnešu laikā.

segment by activity

  • Izsūti reaktivizācijas e-pasta kampaņas tiem abonentiem, kuri pēdējo 6 mēnešu laikā neatvēra nevienu no kampaņām. Mailigen šablonu galerijā ir pieejams viens reaktivizācijas šablons, ko vari pārveidot sava uzņēmuma korporatīvajā stilā un izmantot kā piemēru šādai kampaņai ar uzrunājošu temata lauku, sūtītāja e-pastu, sūtītāja vārdu, kā arī saturu. Kampaņai jābūt gana vērtīgai un unikālai, lai e-pasta saņēmēji būtu ieinteresēti to atvērt un iesaistīties. Piemēram, vari nosūtīt atlaides kuponu vai vērtīgu izglītojošu materiālu.
  • Domēnus, kurus izmanto e-pastu izsūtīšanai, reģistrē postmaster.google.com servisā.
    Ņemot vērā, ka Google e-pastu risinājumus izmanto vairāk nekā 20% pasaules iedzīvotāju un Tava datu bāze noteikti vairumā sastāv no @gmail.com vai G-Suite lietotājiem, šāds risinājums ir pat ļoti ieteicams.
    Postmaster.google.com rīks parādīs Tava domēna aptuveno reputāciju, bet svarīgi, ka e-pasti no Mailigen platformas tiek izsūtīti no Tava domēna autentificēti.
    4# Ja, izsūtot reaktivizācijas kampaņas, pamani, ka Tava domēna reputācija tiek ietekmēta, izsūti tās retāk. Taču, ja esi sūtījis šādas kampaņas kādus 6 mēnešus, izmantojot dažādus paņēmienus, un e-pasta lietotāji nav aktivizējušies, atraksti šos abonentus no sava saraksta. Tādā veidā Tu nepārmaksāsi par e-pasta lietotājiem, kas Tavam biznesam nenes nekādu labumu.
  • Uzlabo saikni ar saviem e-pasta saņēmējiem (engagement) no sava domēna, izsūtot tādas e-pasta jaunumu vēstules, uz kurām e-pasta lietotāji ir devuši nepārprotamu piekrišanu, gaida tās, reaģēs uz tām atverot, klikšķinot, pārsūtot un atzīmējot kā svarīgas.
    Uzzini vairāk par engagement, izlasot šo rakstu vai iepazīstoties ar e-pastu piegādes infografiku.
  • Iespēju robežās pielāgojies labajai, ieiteicamajai praksei, sākot ar 16 augstāk pieminētājiem punktiem!
    Ja jūti, ka reputāciju savam domēnam esi ielaidis, sazinies ar mums un mēs skatīsimies, kā varam palīdzēt to atgūt! Reputācijas atgūšana domēnam var prasīt pat līdz 6 mēnešiem ilgu darbu, taču noteikti atmaksāsies.

Ja Tev ir kādi papildu jautājumi vai neskaidrības, droši sazinies ar mums vai atstāj savu komentāru zemāk komentāra laukā!

Lai Tev izdodas uzlabot reputāciju un e-pastu piegādājamību!

Ko darīt, ja Tevis sūtītie e-pasti nonāk mēstuļu mapē?
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2017 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.