Iesācēja rokasgrāmata: kā efektīvi izmantot e-pasta mārketinga automatizāciju

E-pasta mārketinga automatizācija var palīdzēt Tavam uzņēmumam sasniegt vēl vairāk — automatizētas e-pasta vēstules tiek atvērtas biežāk, turklāt tās palīdz gūt lielākus ienākumus nekā standarta mārketinga e-pasti. Kāpēc e-pasta mārketinga automatizācija ir tik noderīga? Jo tā palīdz mārketeriem sasniegt savu mērķauditoriju ar laicīgi nosūtītām, personalizētām vēstulēm, kurās ir iekļauta būtiska informācija.
No otras puses, automatizācija palīdz tikt galā ar uzdevumiem, kas jāveic atkārtoti, ietaupa laiku un samazina cilvēku pieļauto kļūdu iespējamību kampaņās. Tas ir patiesi vērtīgs rīks, no kura labumu gūst abas iesaistītās puses — Tu vari veiksmīgāk uzrunāt potenciālos un esošos klientus, tajā pašā laikā uzlabojot arī Tavas mērķauditorijas pieredzi, darot to līdzīgu aizraujošam ceļojumam.

Kā darbojas automatizācija?

E-pasta mārketinga automatizācija ir process, kurā programmatūra automātiski izsūta kampaņas sarakstā iekļautajiem abonentiem, ņemot vērā trigerus un Tevis norādīto laiku. Mailigen piedāvā ļoti efektīvu un ērtu e-pasta mārketinga automatizāciju. Kā piemēru var minēt situāciju, kad vēlies uzrunāt cilvēku, kas abonējis Tavu jaunumu e-pastu. Tu vari izveidot automatizētu e-pasta vēstuli ar noderīgu informāciju vai īpašu piedāvājumu. Izmantojot automatizāciju, tas ir ļoti vienkārši — tā vietā, lai manuāli veidotu un sūtītu kampaņu katram jaunam abonentam, Tu vari izveidot automātisku sveiciena e-pastu, ko saņems katrs jaunais abonents. Pievienošanās sarakstam ir tikai viens no daudziem iespējamajiem trigeriem. Tu vari arī izsūtīt kampaņas ar dzimšanas dienas sveicieniem, uzrunāt klientu, kad tas atver e-pasta vēstuli vai noklikšķina uz konkrētas saites, utt.

Dodies ceļojumā!

Jebkurš mārketinga automatizācijas ceļojums sākas ar skaidru plānu. Izlem, kā segmentēt savu auditoriju, balstoties uz Tev pieejamo informāciju — par vecumu, dzimumu, adresi, abonēšanas datumu, lojalitāti, iepirkšanās paradumiem utt. Iespējams, Tev palīdzēs, ja uz papīra lapas uzzīmēsi shēmu, plānveidīgi attēlojot iespējamo iedalījumu un „ja” nosacījumus (if conditions). Padomā par laika intervāliem un izvēlies labāko dienu un laiku, kad uzrunāt savus abonentus. Apvienojot pieejamo informāciju, nosacījumus, piemērotāko laiku un saturu, vari izveidot veiksmīgu kampaņu un radīt aizraujošu pieredzi saviem klientiem.

Kampaņu veidi

Iepazīšanās sērija — ar vienu e-pasta vēstuli vai sēriju iepazīstini abonentus ar savu uzņēmumu. Pasaki viņiem, ka novērtē pievienošanos abonentu sarakstam un ka viņi to nenožēlos! Informē viņus par to, kas gaidāms turpmākajos jaunumu e-pastos. Ja viņi neatver pirmo e-pasta vēstuli, pamēģini nosūtīt īpašu piedāvājumu vai padomus, kā pilnvērtīgi izmantot Tavus pakalpojumus. Iepazīšanās e-pasta vēstulēm ir augsti e-pasta atvēršanas un klikšķu rādītāji, jo tās tiek izsūtītas brīdī, kad klientu ļoti interesē Tava uzņēmuma piedāvājums. Kad esi piesaistījis savu auditoriju ar sasveicināšanās e-pastu, uzturi izveidoto saikni un pievieno vērtību ar katru izsūtīto vēstuli vai piedāvājumu.

Atgādinājuma kampaņas var būt efektīvs rīks dažādiem pakalpojumu veidiem, turklāt tās var noderēt arī klientam. Piemēram, ja Tev pieder autoserviss, atgādini saviem klientiem par pēdējo veikto diagnostiku. Ja Tu piedāvā programmatūras pakalpojumu, segmentē neaktīvos klientus un izsūti jaunumus par to, kā pilnvērtīgi izmantot Tavu pakalpojumu.

Sveicieni dzimšanas dienā — izmanto konkrētā datuma trigeri, lai izsūtītu klientiem kampaņu ar sveicieniem dzimšanas dienā. Ja apsveikums būs skaists un personalizēts, tas var palielināt klientu lojalitāti un stiprināt saikni ar auditoriju.

Īpaši piedāvājumi vai VIP akcijas — liec klientiem sajust, ka viņi tiek novērtēti, nosūtot piedāvājumu, kas ir pieejams tikai jaunumu e-pasta abonentiem. Tas var būt atlaides kupons, paziņojums par gaidāmu izpārdošanu vai īpaša informācija, kas rada klientiem pievienoto vērtību.

Ienākumu palielināšanas kampaņas — vairums mārketeru vēlas, lai viņu klienti pirktu viņu preces biežāk un vairāk — citiem vārdiem sakot, tērētu vairāk naudas viņu interneta veikalā. To izdarīt ir vieglāk ar automatizācijas kampaņu, kas piedāvā iegādāties vairāk produktu atbilstoši katra klienta pirkumu vēsturei.

Reaktivizācijas sērija
— nosūti personīgu e-pastu „Mēs ilgojamies pēc Jums” vai īpašu piedāvājumu klientiem, kas sen nav bijuši aktīvi. Tā ir Tava pēdējā iespēja uzrunāt un atgūt savu klientu, tāpēc šī e-pasta saturam jābūt īpaši pievilcīgam.

Tīmekļa vietņu vai satura jaunumi — segmentē klientus, kuri pievienojās nesen, un izveido viņiem izglītojošu e-pasta sēriju. Iepazīstini ilgtermiņa klientus ar jaunām internetveikala funkcijām vai pakalpojumiem vai atgādini par lietderīgiem rīkiem, ko viņi neizmanto ikdienā. Klientu izglītošana var būt efektīvs rīks, kad runa ir par lojalitātes vairošanu.

Kā iegūt pareizo informāciju?

Dažām automatizētām kampaņām pietiek ar abonenta e-pasta adresi, bet citām ir nepieciešama sīkāka informācija. Vispirms Tev ir jānosaka e-pasta sērijas mērķis — vai tā ir jaunu abonentu piesaiste? Potenciālo klientu padarīšana par esošiem klientiem? Vai neaktīvo klientu reaktivizācija?

Kad esi noteicis mērķi, padomā par klientu informāciju, kas Tev nepieciešama mērķa sasniegšanai. Viens no veidiem ir iekļaut tādus būtiskos laukus kā dzimšanas datums, dzimums un pilsēta reģistrācijas veidlapā. Lūdz norādīt tikai būtiskākās lietas, jo nevienam nepatīk aizpildīt daudz lauku.

Vari arī importēt klientu informāciju no sava CRM rīka vai elektroniskās tirdzniecības platformas. Mailigen klientus var tieši integrēt vairākās CRM sistēmās, tostarp ZOHO, un tādās elektroniskās tirdzniecības platformās kā Magento, Shopify un WooCommerce. Kad informācija ir nonākusi Tavā Mailigen kontā, vari to izmantot, lai nosūtītu e-pasta sērijas atbilstoši kādam no trigeriem.

Viss sākas ar trigeri

E-pastu automatizācijai vari izvēlēties vienu no pieciem trigeriem:

  • Abonējis vai iekļauts segmentā (Subscribed or is included in segment) — automatizācijas sērija sāksies, kad abonents tiks iekļauts sarakstā vai segmentā. Tas ir īpaši noderīgi iepazīšanās kampaņām.
  • Lauka vērtība ir mainīta (Field value is updated) — sērija sāksies, kad tiks mainīts konkrēts lauks, kuru norādīsi, izvēloties šo trigeri. Vispirms Tev būs jāatlasa saraksts, pēc tam lauka nosaukums un tad jānorāda lauka vērtība, kas kalpos kā automatizācijas sērijas trigeris.
  • Noteiktā datumā (Specific date occurs) — sērija sāksies Tevis izvēlētā datumā. Izvēloties šo trigeri, varēsi norādīt sarakstu un datuma lauku. Šo trigeri visbiežāk izmanto dzimšanas dienām un abonēšanas gadadienām.
  • Atver e-pastu vai noklikšķina uz saites (Opens email or clicks on link) — sērija sākas, kad tiek atvērta konkrēta kampaņa vai saņēmējs noklikšķina uz saites. Tu varēsi norādīt kampaņu un izvēlēties, vai tā ir jāatver vai uz tās ir jānoklikšķina. Ja izvēlēsies „noklikšķināt” (clicked), vari arī norādīt konkrētu saiti vai atzīmēt jebkuru saiti e-pastā, uz kuras ir jānoklikšķina.
  • Pamatojoties uz iepriekšējo automatizāciju (Based on previous automation) — vari izvēlēties automatizācijas sēriju, kas darbosies kā jaunas sērijas trigeris. Šī trigera pamatā ir galapunkti (endpoints), ko Tu saliec katra automatizācijas posma beigās. Tev ir jāpiešķir nosaukums katram galapunktam un, izvēloties trigeri, jānorāda konkrētais punkts.

Veido savu e-pasta stāstu

Ieejot Mailigen sistēmā, izvēlies „Automatizācija” un pievieno „Jauna automatizācija” augšējā labajā stūrī. Tur Tu redzēsi visus iepriekš minētos trigerus. Kad esi izvēlējies trigeri, Tev ir jānorāda sūtīšanas kritērijs, piemēram, automatizācijas nosaukums, dienas, kad sāksies sēriju sūtīšana utt. Vari arī iestatīt intervālu un precīzu laiku, kad nosūtīt vēstules. Sūtīšanas laiku var pielāgot saņēmēja laika zonai.

Īstā jautrība sākas, kad nospied pogu „Izveidot automatizāciju”! Automatizācijas rediģēšanas lapa mārketeriem ir gluži kā audekls māksliniekam — izbaudi sērijas veidošanu, pievienojot, rediģējot un dzēšot e-pastus, nosacījumus un nejaušu sadalījumu (random split)! Nospied „+” pogu pēc sākuma trigera un izvēlies nākamo soli. Gan e-pastiem, gan sadalījumam pēc „ja” nosacījumiem vari noteikt laika nobīdi
(delay) vai izvēlēties nosūtīt nekavējoties
. Pievienojot e-pastu, vari izvēlēties jebkuru šablonu no savas galerijas un rediģēt to, ja nepieciešams. Vari arī mainīt katra e-pasta sūtīšanas iestatījumus atsevišķi.

Pievienojot sadalījumu pēc „ja” nosacījumiem, Tu vari balstīt tos uz darbībām no iepriekšējās kampaņas — atkarībā no tā, vai e-pastu atvēra vai klikšķināja uz saites. Vai vari iestatīt sadalījumu pēc trigera saraksta lauka vērtības. Ņem vērā, ka šī opcija būs pieejama tikai sērijām, kurās ir viens konkrēts saraksts, piemēram, lauka vērtības izmaiņu trigerim.
Viens no Mailigen automatizācijas plusiem ir nejauša sadalījuma opcija (random split). Būtībā tā ir A/B testa funkcija, kas ietverta automatizācijas veidotājā; tikai tā ir vēl labāka, jo ļauj noteikt sadalījuma procentuālo attiecību. Tu vari sadalīt abonentus uz pusēm (50/50) vai jebkādā citā attiecībā. Tādējādi vari veikt testus ar mazāku risku, un šo funkciju var izmantot arī dažādos konkursos, lai noteiktu laimīgo abonentu konkrētu attiecību.

Izmanto detalizētas atskaites

Vai Tu domā, ka nav nekā garlaicīgāka kā analizēt atskaites un salīdzināt statistiku? Padomā vēlreiz! Mailigen veidotā Automatizācijas atskaišu sadaļa iepriecinās jebkuru mārketeri. Tur vari apskatīt savas automatizācijas sērijas panākumus un detalizētu statistiku par katru e-pastu. Daudzdimensionālajā diagrammā Tavi dati ir attēloti skaidrā un uzskatāmā veidā.

Nobeigums

E-pasta automatizācija ir ārkārtīgi efektīvs rīks, kas ļauj stiprināt attiecības ar mērķauditoriju, kā arī palielināt esošo klientu skaitu un peļņu. Uzsākt automatizāciju ir pavisam vienkārši, un tas ietaupa laiku, tajā pašā laikā ievērojami palielinot ienākumus. Atceries — ja sniegsi savai auditorijai personalizētu un aizraujošu pieredzi, pastāv daudz lielāka iespēja, ka ieinteresēsi šos cilvēkus un viņi kļūs par lojāliem Tava zīmola cienītājiem.

Iesācēja rokasgrāmata: kā efektīvi izmantot e-pasta mārketinga automatizāciju
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2017 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.