Kā mēs palīdzam klientiem uzlabot e-pasta piegādi: 6 veiksmes stāsti no Mailigen piegādes komandas

Vizualizācija piegādei un piegādājamībai

Pēdējā laikā esmu dzirdējis daudz jautājumu par e-pasta piegādājamību. Kā piegādāt e-pasta vēstules iesūtnē, nevis mēstulēs; kāpēc vispār e-pasts nokļūst mēstulēs un kas ietekmē e-pasta piegādājamību?

Palīdzot mūsu e-pasta izsūtītājiem, dodot padomus un atbildot uz viņu jautājumiem, uzņēmos pozitīvu izaicinājumu, no kura arī pats daudz ieguvu un mācījos. Šajā rakstā apkopoti daži labi padomi un atklāsmes, lai Tev palīdzētu uzlabot e-pasta piegādi.

Tikai nedaudzi mārketinga speciālisti līdz galam izprot, kā e-pasta piegāde (delivery) atšķiras no piegādājamības (deliverability). Lūk, skaidrojums tiem, kam šī atšķirība nav īsti skaidra:

  • Piegāde apzīmē piegādāto e-pasta daudzumu pret tehnisku iemeslu dēļ atgriezto (bounced) e-pasta daudzumu.
  • Piegādājamība savukārt parāda, cik e-pasti ir nokļuvuši iesūtnē (vai Reklāmas/Promotions sadaļā Gmail) pret e-pastiem, kas nonākuši Mēstulēs vai Spamā.

Kas apgrūtina e-pasta piegādi iesūtnē?

Piegādājamību lielā mērā ietekmē tas, kā abonenti uztver un mijiedarbojas ar Taviem e-pastiem. Šeit tu vari uzzināt vairāk par to, kā saņēmēju uzvedība ietekmē Tavus piegādes rādītājus un pat reputāciju.

Pēdējos divus gadus e-pasta piegādāšana iesūtnē kļūst arvien sarežģītāka, jo e-pasta pakalpojumua sniedzēji cenšas izsijāt spama satura sūtītājus, attīstot savus pret-spama algoritmus. Protams, šīs ir pozitīvas pārmaiņas, taču e-pasta mārketeriem jārēķinās, ka nākotnē arvien vairāk būs jāpiedomā pie e-pasta satura un dizaina, lai neiestrēgtu pret-spama filtros.

Vizualizācija

Ko mēs darām, lai uzlabotu klientu e-pasta kampaņu piegādājamību?

Lai Tavi e-pasti nokļūtu iesūtnē, nepietiek tikai ar to, ka Tava kampaņa atbilst pret spama likumiem. Ir jāņem vērā dažādas taktikas, lai saglabātu sava sūtītāja domēna reputāciju. Ja nesekosi labajai praksei, Tu vari diezgan viegli sabojāt sava sūtītāja domēna reputāciju, nodrošinot, ka Tavi e-pasti lielākoties nonāks mēstulēs. Šeit aprakstītas pāris situācijas:

  • Tu neesi sūtījis e-pasta kampaņas pēdējo sešu mēnešu laikā. Novecojis e-pasta saraksts var saturēt daudz neaktīvu e-pasta adrešu, kas rada kaitējumu Tavai sūtītāja domēna reputācijai.
  • Tu izmanto vienreizēja apstiprinājuma parakstīšanās formu (single opt-in) vai abonenti nav nospieduši saiti, lai atkārtoti apstiprinātu Tava e-pasta saņemšanu. Šādu formu izmantošana var piesaistīt spam filtru uzmanību.
  • E-pastā esi iekļāvis trešo pušu saites. Arī adrešu saitēm ir savs reputācijas koeficients. Ja spama filtri sajūt, ka e-pastā iekļautā saite tiek izmantota spama e-pastos, visticamāk, Tevis sūtītie e-pasti arī nonāks pie mēstulēm.

Šie un daudzi citi faktori var ietekmēt Tavu sūtītāja reputāciju un turpmākā e-pasta nonākšanu līdz saņēmējiem. Ir dučiem piemēru, kā sūtītāji sabojājuši e-pasta piegādājamību, nesekojot labajai praksei. Ja Tev šajā jomā ir grūtības un Tev nepieciešama konsultācija vai e-pasta piegādes/piegādājamības audits, sazinies ar mums, un mēs centīsimies Tev palīdzēt.

Pat plaši zināmu kompāniju zīmoli saskaras ar piegādājamības problēmām, kad e-pasta mārketinga menedžeri nezina kādu niansi, kas ir tikai pieņemami mūsdienu ātri mainīgajā IT vidē. Mailigen nepārtraukti atrodas šajā vidē un pilnveido savas sistēmas, lai tās būtu saskaņā ar jaunākajiem standartiem, kurus noteikuši e-pasta pakalpojuma sniedzēji. Tādā veidā mēs vienkāršojam mūsu klientu darbu un palīdzam viņiem sasniegt labus rezultātus. Tāpat mēs palīdzam jaunajiem klientiem ar zemiem piegādes un piegādājamības rādītājiem uzlabot savus rezultātus.

Viens no veidiem, kā mēs varam palīdzēt, ir veicot e-pasta mārketinga auditus, kuros analizējam sūtītāja paradumus. Mēs apskatām, kā tiek iegūts e-pasta saraksts, kāda ir sūtītāja domēna reputācija, sūtītā satura piegādājamība un citi faktori, kas varētu negatīvi ietekmēt rādītājus. Daži no auditiem aizņem līdz pat 20 stundām, bet mēs vienmēr esam gatavi palīdzēt.

No mēstulēm līdz iesūtnei: seši veiksmes stāsti

Ir daudz un dažādu iemeslu, kāpēc e-pasti nenonāk iesūtnē. Es vēlos izcelt sešas problemātiskas situācijas, kuras mēs pārvērtām veiksmes stāstos.

  1. Kādas kompānijas e-pasti 100% gadījumu nonāca SPAM mapē e-pastā iekļauta telefona numura dēļ. Interesanti, ka numurs pats par sevi nebija redzams e-pasta saturā, bet bija paslēpts HTML kodā – attēla metadatos (ALT tag). Noņemot telefona numuru no attēliem, 100% no sūtītajiem e-pastiem sāka pienākt iesūtnē.
  2.  
  3. Lietojot W3 validēšanas rīku, mēs noteicām, ka sūtītājs lietojis nepareizi kodētu HTML e-pasta šablonu ar kļūdām un brīdinājumiem, kas ietekmēja piegādājamību vairākos e-pasta pakalpojuma sniedzējos. Mēs palīdzējām klientam izlabot HTML kodu viņa šablonā, un viņa izsūtītie e-pasti vairs nenonāca spamā.
     

    Vizualizācija bojātam HTML

  4. Sūtītājs lietoja “sliktu vārdu kombināciju” e-pasta virsrakstā, kas ietekmēja izsūtītā e-pasta piegādājamību un atvērtā e-pasta rādītājus. Daži piemēri frāzēm ar negatīvu ietekmi: PĒRC TAGAD, 100% PAR BRĪVU, PELNI €€€. Tās var būt arī mazāk skandalozas frāzes, piemēram, “50% atlaide labam vīnam”. Ja pietiekoši daudzi e-pasti, kas atzīmēti kā mēstules, ir virsrakstā saturējuši tādu pašu frāzi, tad spam filtri var automātiski atzīmēt Tevis izsūtītās vēstules kā mēstules.
  5.  
  6. Sūtītājs saturā bija iekļāvis teikumu, kas negatīvi ietekmēja e-pasta piegādājamību un lika izsūtītajiem vēstulēm nokļūt SPAM mapē jeb mēstulēs. Iespējams, ka – tāpat kā situācijā ar e-pasta virsrakstiem – šis teikums tika iekļauts arī citos e-pastos ar zemu piegādājamību. Daudzi spama filtri izmanto algoritmus, kas e-pastos meklē līdzības ar spam saturu. Pēc tāda principa strādā, piemēram, Bayes spama filtrs.
     

    Vizualizācīja spamam

  7. Kāds Mailigen ilgtermiņa klients pēkšņi ievēroja, ka viņa e-pasta atvēršanas rādītājs ir krities no 21% uz 15%. Viņš nebija mainījis neko savos e-pasta izsūtīšanas paradumos, tāpat nebija notikuši nekādi uzbrukumi pret viņa kompānijas zīmolu un viņš sūtīja savas e-pasta kampaņas no īpaši e-pastam izveidotas platformas. Mēs analizējām klienta kampaņas datus un atradām problēmu ar pret-spama filtra algoritmu vienā no e-pasta pakalpojumu sniedzējiem. Mēs iedrošinājām šo klientu turpināt sūtīt vēstules, kā ierasts, un viņa atvērto e-pasta vēstuļu rādītājs nākamajā kampaņā bija atpakaļ uz 21%. Atziņai var teikt, ka īslaicīgs atvērto e-pasta vēstuļu rādītāja kritums obligāti nenozīmē, ka ir jāmaina savi sūtīšanas paradumi.
  8.  
  9. Klients bija sūtījis e-pasta kampaņas gadiem un viņa atvērto e-pasta vēstuļu rādītājs visu laiku bija tikai 5%. Veidojās apburtais loks – zems atvērto e-pasta vēstuļu rādītājs ietekmēja piegādājamību, kas savukārt vēl smagāk ietekmēja e-pasta atvēršanas un klikšķu rādītājus. Pēc mūsu veiktā audita un ieteikumiem reputācijas uzlabošanai, klients sāka izmantot mūsu segmentēšanas funkciju un izsūtīt atkārtotas parakstīšanās kampaņas tiem saņēmējiem, kas nebija atvēruši viņa e-pasta vēstules pēdējos piecus mēnešus. Tas ļāva soli pa solim palielināt viņa e-pasta piegādajamības rādītājus.

Der minēt, ka atkārtotu parakstīšanās kampaņu (angļu val.) (re-subscribe campaigns) izsūtīšanas biežums ir atkarīgs no Tava atvērto e-pasta vēstuļu rādītāja un no pakalpojumu sniedzējiem, uz kuriem Tu sūti savas e-pasta kampaņas. Tavam aktīvo abonentu segmentam būtu jāuzrāda 7-15% atvēršanas rādītājs pēdējo piecu mēnešu laikā. Ja Tavs atvērto e-pasta vēstuļu skaits ir tikai ap 5%, kopā ņemot aktīvos un neaktīvos saņēmējus, tad Tev vajadzētu sākt izsūtīt e-pasta kampaņas tikai tiem saņēmējiem, kas ir vēruši vaļā Tavas vēstules kaut reizi pēdējo piecu mēnešu laikā, lai paceltu savu atvērto e-pasta vēstuļu rādītāju līdz 7-15%. Ja Tu darbojies ar 15% atvērto e-pasta rādītāju, tad Tava sūtītāja reputācija uzlabosies ātrāk. Tāpat reputācijas uzlabošanas procesā ir ļoti svarīgi izvairīties no tā, ka Tavas vēstules saņēmēji atzīmē kā surogātpastu.

Vai Mailigen veic piegādājamības auditus tiem, kas sūta SPAM – nelūgtas vēstules?

Atbilde noteikti ir NĒ. Kāpēc? Ir daudz dažādu iemeslu, kāpēc mēs esam pret spamu. Tāpēc, lai pieteiktos e-pasta auditam, Tavā saņēmēju sarakstā jābūt tikai tādiem saņēmējiem, kas ir skaidri devuši atļauju viņiem sūtīt e-pasta vēstules. Tas nozīmē, kad Tu kādu pievieno savam e-pasta sarakstam, viņam jābūt informētam, kādu saturu viņš saņems. Ja Tu esi Mailigen klients, vai tikai domā par tādu kļūt, sazinies ar mums, un mēs Tev palīdzēsim ar jebkādām piegādājamības problēmām.

Piegādājamības monitorēšanas rīki: Šobrīd diemžēl nav pieejami pakalpojumi, kas precīzi parādītu, cik un kuri abonenti ir saņēmuši Tavu e-pasta vēstuli iesūtnē vai mēstulēs. Tomēr, lietojot tādus pakalpojumus kā MailMonitor, ReturnPath Inbox Insight un SendForensics, Tu vari uzzināt, kādi ir prognozējamie piegādājamības rādītāji lielākajos e-pasta pakalpojumu sniedzējos – Gmail, Microsoft, Yahoo, AOL, Mail.ru un citos. Tāpat vari izmantot ReturnPath Inbox Monitor, kas gan var būt diezgan dārgs pakalpojums, bet sniegs visprecīzāko informāciju par taviem piegādājamības rādītājiem.

Paldies, ka izlasīji! Ja Tev šis raksts šķita noderīgs, droši padalies ar to un komentē zem raksta!

Autora bio:

Aleksandrs Viļums jau septiņus gadus strādā e-pasta nozarē. Viņš ir Mailigen e-pasta piegādes un piegādājamības eksperts, kurš arī vada piegādes komandu. Kā sistēmu analītiķis viņš ir atbildīgs par Mailigen e-pasta piegādes projektiem, to kvalitāti un uzlabojumiem.

Kā mēs palīdzam klientiem uzlabot e-pasta piegādi: 6 veiksmes stāsti no Mailigen piegādes komandas
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2017 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.