No nulles līdz septiņciparu biznesam – Mailigen stāsts

7-ciparu-biznesa-sastavdalas

Tehnoloģijas ir svarīga dzīves sastāvdaļa, bet vai jūs zināt, kurš ir atbildīgs par e-pastiem, ko ieraugāt savā pasta kastītē?

Tas aizsākās ar vārdiem – “Aiziet, darām!”. Vēlme iet un darīt ir tā, kas motivē lielāko daļu cilvēku, kuri vēlas uzsākt savu biznesu. Bet tikai labākie ir spējīgi pārvērst vēlmi darīt par aizraujošu piedzīvojumu.

Mailigen sākotnēji bija tikai ideja starp četriem kolēģiem, kuri kopīgi vadīja web dizaina aģentūru. Viņus visus vienoja kaislība uz jaunākajām tehnoloģijām un ticība e-pastam kā galvenajam digitālās komunikācijas kanālam. Šī ticība pēcāk kļuva par vienu no uzņēmuma pamatvērtībām, taču ceļš, kas līdz tam atveda, nebūt nebija vienkāršs.

Paraduma spēks

“Pastāvīga izaugsme ir visa pamatā.” Mūsu vadītājs Jānis Rozenblats pirms 8 gadiem noteikti neplānoja kļūt par uzņēmuma vadītāju. Viņš vēlējās uzbūvēt produktu, kuram patiesi tic. Protams, to ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt, un dažreiz ir jāņem groži savās rokās, lai viss izdotos.

Ja tu vēlies kļūt par ieguvēju ilgtermiņā, tev jāspēj savā ikdienā ieviest paradumus, kas tevi aizvedīs līdz mērķim. Aizrautība ir laba lieta, taču tā vien nepalīdzēs uzņēmumam augt. Lai dibinātu veiksmīgu uzņēmumu, nepieciešamas divas lietas – aizrautība un pašdisciplīna. Tev ir jābūt aizrautības pilnam ar to, ko tu dari, taču bez disciplīnas tu pārāk tālu netiksi. Un pašdisciplīnu nodrošina pareizi paradumi.

Jānis ierakās grāmatās, kuras viņam palīdzēja atklāt, kā mainīt savus paradumus. Chin Ning Chu grāmata “Thick Face, Black Heart” bija tā, kas mainīja viņa skatījumu uz ikdienas situācijām – tev ir jābūt biezai sejai, lai neuzņemtu kritiku un neapstātos pie mazākā izaicinājuma, kā arī melnai sirdij, kas spēj pieņemt lēmumus mērķa vārdā, kaut tas var sāpināt tavus komandas biedrus. Charles Duhigg “The Power of Habit” iemācīja viņam savā ikdienā ieviest jaunus paradumus. Robina Šarmas padomi par celšanos 5 no rīta lika Jānim ieviest vienu no svarīgākajiem paradumiem, kas ievērojami uzlaboja to, kā viņš dzīvo un vada Mailigen.

Mums bija jāattīsta sevī paradumi, kas ļautu mums par kaut ko kļūt. Tas nozīmēja ne tikai izglītoties par lietām, kuras nezinām, bet arī organizēt nodarbības visai komandai, kuras nu jau kļuvušas par Mailigen tradīciju un katru piektdienu kāds no Mailigen darbiniekiem dalās ar pārējo komandu savās zināšanās. Lai pie tā nonāktu, mums bija jāievieš savā ikdienā tādi paradumi, kas lika katru rītu celties agrāk un strādāt pie uzņēmuma attīstības nu jau 8 gadus.

Izaicinājumi un neveiksmes

Katrs uzņēmējs pazīst šo sajūtu. Tu strādā pie kaut kā, viss it kā ir ļoti labi, taču uzņēmums neaug un neizdodas dubultot ieņēmumus un sasniegt jaunus mērķus. Arī Mailigen ir to piedzīvojis.

Pirmais izaicinājums, ar ko saskārās Mailigen, bija nespēja reaģēt pietiekami ātri. Kompānija auga ļoti strauji, un pavisam drīz bija vajadzīgi papildspēki, taču, kā jau jebkuram latvietim, lūgt palīdzību nenācās tik viegli, kā varētu šķist. Un dažkārt palīdzības lūgšana tiek uzskatīta pat par sakāves atzīšanu. Taču, atrodot pareizo mentoringu no pareizajiem cilvēkiem, kompānija veiksmīgi tika pāri sākotnējiem šķēršļiem.

Mūsu nākamais izaicinājums pārsteidza mūs nesagatavotus. Serveru pārslodze. Tā patiešām kādreiz notiek un var gadīties pavadīt 24 stundas netiekot pie savos serveros esošajiem datiem. Mēs saņēmām ļoti daudz sūdzību, cilvēki vēlējās atgūt savu naudu, mums bija ļoti intensīvi jākomunicē ar klientiem, taču mēs ar to tikām galā, un tagad tas ir viens no mūsu izaugsmes stāstiem.

Mēs pieņēmām neveiksmes. Kā mūsu vadītājs Jānis mēdz teikt – mēs joprojām ēdam neveiksmes brokastīs. Tā ir būtiska uzņēmējdarbības sastāvdaļa un bez tās nevar un nevajag iztikt, lai vai cik ļoti tas grautu lepnumu. Un tikai lūdzot palīdzību var tikt galā ar visām likstām.

Balstoties uz pieredzi, Jānis radīja formulu, kas pierāda to, ka neveiksme ir vienāda ar laimi. Kā? Pavisam vienkārši: Neveiksme = Mācība = Izaugsme = Veiksme = Laime.

Šādi mēs skatāmies uz neveiksmēm mūsu ikdienā. Mācamies un ejam uz priekšu. Bet, lai nonāktu līdz šādai atziņai, biznesā bija jāpavada daudzi gadi un jāpiedzīvo ļoti daudzas neveiksmes.

Mailigen saskaras ar dažādiem izaicinājumiem un neveiksmēm ik dienas, taču mēs nevis bēgam, bet stājamies tam visam tieši pretī, lai ar visu tiktu galā pirms neliela ķibele ir izaugusi par lielu problēmu. Un, lai to paveiktu, vissvarīgākais ir to darīt kopā kā komandai.

Pagrieziena punkti

2010. gada 31. marts ir Mailigen dzimšanas diena. Tieši šajā datumā Mailigen publiski atvēra savas durvis un uzsāka savu piedzīvojumiem bagāto ceļu.

2016. gadā mēs gājām cauri tādai kā pārdzimšanas fāzei, jo, lai kompānija augtu, bija jāpārpozicionē tas, kas mēs esam. Līdz ar izmaiņām platformas dizainā, bija nopietni jāstrādā arī pie tās ātruma un piegādājamības uzlabošanas. Mēs veicām dažādus sistēmas uzlabojumus, optimizējām cenu politiku un ieviesām arī dažādus jauninājumus, kā, piemēram, e-pastu automatizāciju, lai saglabātu konkurētspēju un piepildītu klientu vēlmes.

2016. gadā ar lepnumu iepazīstinājām savus klientus arī ar jaunām integrācijām, kā, piemēram, Sumo, Optimonk un Sendibe.

2016. gads bija nozīmīgs pagrieziena punkts uzņēmuma attīstībā un tas nebūtu bijis iespējams, ja mēs nelūgtu palīdzību un neskatītos tieši acīs izaicinājumiem, ar ko saskārāmies. Kā redzams, bija vajadzīgi daudzi gadi, lai līdz tam nonāktu, un tas nebūtu noticis bez lieliskās komandas, aizrautības un īstajiem paradumiem.

Mūsu stāsts ir Jūsu stāsts

Visticamāk, katrs no mūsu klientiem ir izdzīvojis ko līdzīgu mūsu stāstam. Un mēs esam šeit, lai palīdzētu jums izstāstīt šos stāstus, kā arī nodrošinātu to, ka jūsu e-pasti nonāk tur, kur tiem jānonāk.

Skatilis 8 pastāsta ko vairāk nekā tikai 8 gadus Mailigen pastāvēšanas. Apgrieziet to horizontāli un iegūsiet bezgalības zīmi. Mēs piedāvājam bezgalīgu daudzumu iespēju gan mūsu klientiem, gan komandai.

Šis ir mūsu stāsts, kāds ir jūsu? Dalies ar saviem panākumiem un izaicinājumiem!  Kā arī neaizmirsti pārliecināties par mūsu panākumiem, apskatot mūsu platformu savām acīm.

No nulles līdz septiņciparu biznesam – Mailigen stāsts
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2018 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.