26 eksperta padomi e-pastu piegādes uzlabošanai

Vairums klientu jautā, kāpēc e-pasta vēstules dažkārt netiek piegādātas, tiek bloķētas vai krīt spama mapē. Pārbaudot katru gadījumu atsevišķi, secinu, ka šīs problēmas ietekmē vairāki faktori un galvenokārt pats sūtītājs nav parūpējies par vēstules kvalitāti un savu reputāciju.

Zemāk esmu uzskaitījis un aprakstījis 26 principus, kā tu vari uzlabot savu sūtītāja reputāciju un e-pasta vēstuļu kvalitāti, lai tās tiktu piegādātas inbox mapē jeb iesūtnē, rezultātā uzlabojot kampaņu atvēršanas statistiku.

E-pasta vēstules kvalitāte

1. Pirms izsūti e-pasta kampaņu, pārbaudi tās saturu pēc spama punktiem. To var izdarīt kampaņas veidošanas 4. solī. Pieļaujamais spama punktu skaits ir 5, bet iesaku kampaņu izveidot tā, lai nebūtu vairāk kā 1 spama punkts.

2. Pārliecinies, ka vēstules saturā un temata laukā nav spama vārdu.

3. Spama filtru dēļ neizsūti kampaņas ar lielām bildēm. Ieteicamais bilžu platums ir līdz 600px.

4. Nesūti kampaņas, kur teksta attiecība pret attēliem ir mazāka gan lauka izmēra (px), gan lieluma (kb) ziņā. Ieteicamā attiecība ir 50/50.

5. Nesūti kampaņas ar lieliem pielikumiem. Ieteicamais pielikuma izmērs ir līdz 1Mb.

6. Nesūtīt kampaņu ar pārāk garu vai pārāk īsu subject field jeb temata lauka nosaukumu. Ieteicamais temata lauka garums ir no 18 līdz 52 simboliem.

7. Nesūti kampaņas ar pārāk daudz lielajiem burtiem (caps lock). Ieteicams viens lielais burts 6 – 8 simbolu vidū.

8. Ja kampaņā tiek izsekoti html klikšķi, nesūti kampaņas ar pilnām „http://” saitēm e-pasta saturā, kurām ir teksta saites uzstādījumi. E-pasta programmas var tās uzskatīt par SCAM jeb maskētajām saitēm, ko bieži dara spameri. Veido saites kā vārdus, kuriem pēc tam pievieno saiti. Piemēram, vārdam „mailigen.lv” piešķir saiti http://www.mailigen.lv.

9. Nesūti kampaņas ar nepareizām un neeksistējošām saitēm, jo arī šajos gadījumos spama filtri var reaģēt, lai vēstuli iemestu spama, nevis iesūtnes mapē.

10. Nesūti kampaņas ar phishing, proti, informācijas pieprasīšanu e-pasta vēstulē no klienta.

11. Rūpīgi pārdomā un sūti klientam tādu saturu, lai saņēmējs e-pasta vēstuli atvērtu, informācija viņam būtu noderīga un veicinātu viņa iesaistīšanos un aktivitāti. Šajos jautājumos var palīdzēt mūsu kampaņu vadības speciālisti.

12. Temata lauku un saturu veido līdzīgu iepriekšējām kampaņām.

13. Pārliecinies, lai izsūtītajā kampaņā nav daudz HTML kļūdu.

14. Kampaņas saturā neievieto formas un skriptus.

15. Nesūti tādas kampaņas, kuras saņēmējs varētu atzīmēt kā spamu. Lai no tā izvairītos:

  • turi adresātus vienā sarakstā un tos segmentē grupās;
  • ievieto atrakstīšanās saiti e-pasta kampaņas augšpusē.

Sūtītāja reputācija

16. Ja saņēmējam e-pasta vēstule iekritusi spama mapē, saņēmējam tā būtu jāatzīmē kā not spam. Ja saņēmējs vēstuli atzīmēs kā spamu, var gadīties, ka arī citiem saņēmējiem šīs vēstules var sākt krist spamā, piemēram, Gmail. Savukārt, ja saņēmējs atzīmēs, ka vēstule nav spams, tiks uzlabota tava reputācija „Gmail acīs”.
17. Uzaicini saņēmējus pievienot tavu adresi savai adrešu grāmatiņai, lai dotu zaļo gaismu e-pasta vēstulēm piezemēties inbox mapē.

18. Veicini, lai saņēmējs atbild uz tavu vēstuli. Piemēram, Gmail automātiski ievieto sūtītāju adrešu grāmatiņā, ja uz vēstuli tiek atbildēts. Tāpēc nesūti e-pasta kampaņu no „noreply@” e-pasta adreses.

19. Nesūti e-pasta kampaņas neeksistējošām (hard bounce) e-pasta adresēm.

20. Nesūti vairākas kampaņas dienā vienam un tam pašam adresātam.

  • nesūti e-pasta kampaņas pārāk bieži;
  • noskaidro no klientiem, cik bieži viņi vēlas saņemt tavas e-pasta kampaņas un par kādu tēmu.

21. Veicini to, lai saņēmējs savā e-pastā uzstāda, lai nākamajās atvēršanās reizēs sūtītāja e-pasta bildes ielādētos automātiski.

22. Segmentē klientus un tiem, kas kampaņas atver reti, retāk arī sūti kampaņas, jo maza atvēršanas statistika var negatīvi ietekmēt e-pastu piegādi.

23. Regulāri analizē savu e-pasta kampaņu saturu un statistikas datus. Izmantojiet to kampaņu, kurai ir bijusi augsta atdeve attiecībā pret ieguldījumu (ROI) kā paraugu, veidojot citas kampaņas.

24. Saņēmējiem, kas nav atvēruši pēdējas 10 un vairāk kampaņas, izsūti atgādinājuma vēstuli ar kādu īpašo piedāvājumu, lai veicinātu call to action jeb iesaistīšanos un atbildi, un tādējādi šis saņēmējs atkal tiks uzskatīts kā aktīvs.

25. Veicini, lai saņēmēji tavas vēstules atzīmē kā prioritāras, piemēram, Gmail ir iespēja uzlikt zvaignzīti, bet Outlook/Hotmail – karodziņu.

26. E-pastu izsūtīšanā izmanto e-pasta autentifikāciju.

Izmanto šos padomus, un tavu kampaņu piegādes statistika noteikti uzlabosies. Ja tev rodas papildu jautājumi par kādu no šiem punktiem, lūdzu, sazinies ar mums!

26 eksperta padomi e-pastu piegādes uzlabošanai
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.