7 e-pasta mārketinga kļūdas, ko nepieļaut 2017. gadā

Katra jaunā gada sākumā mēs apņemamies kļūt par labākiem, veselīgākiem un veiksmīgākiem cilvēkiem. Ja e-pasta mārketings ir viens no Taviem ikdienas darba instrumentiem, Tev ir visas iespējas piepildīt 2017. gadu ar galvu reibinošiem panākumiem! Ja vien ņemsi vērā šīs 7 e-pasta mārketinga kļūdas, kas var bojāt Tavu reputāciju, piegādes rādītājus un klientu piesaisti.

#1 Nepareiza parakstīšanās formu izmantošana

Pastāv maldīgs uzskats, ka vairums kļūdu notiek kampaņas veidošanas un izsūtīšanas fāzē. Patiesībā viss sākas jau ar parakstīšanās formu. Izplatīta un rupja kļūda ir neesoša vai nefunkcionējoša parakstīšanās forma mājas lapā. Tavai parakstīšanās formai jābūt redzamai un pievilcīgai – patiesībā tieši uzlecošie (pop-up) logi vēl arvien uzrāda augstākās konversijas.

Parakstīšanās formas izveidošana un pielāgošana ir pavisam vienkārša. Tāpat Tu vari pievienot parakstīšanās formu savas kompānijas Facebook lapai. Nenovērtē parakstīšanās formas par zemu, jo tās ļauj viegli un efektīvi audzēt e-pasta sarakstu, kas balstīts uz abonenta piekrišanu.

Padoms: Uzmanies ar uzlecošajiem logiem mobilajās ierīcēs! Šī gada sākumā ir mainījušies Google algoritmi un pop-up logi uz mobilajām ierīcēm var negatīvi ietekmēt Tavus SEO rezultātus.

#2 Pārāk viegla atlaižu došana

Arī 2017. gadā satura mārketings turpinās savu uzvaras gājienu, tāpēc nav ieteicams savu mārketinga stratēģiju balstīt tikai uz pārdošanu. Šajā laikmetā personalizēts saturs ir karalis, tāpēc savas auditorijas pārzināšana Tev sniedz milzīgas priekšrocības. Audzējot savu abonentu sarakstu vai veidojot kampaņas, Tu vari uzrunāt klientu emocijas un virzīt viņus uz vēlamās darbības veikšanu, pat nepiedāvājot atlaidi.

Iedomāsimies šādu uzlecošo formu apģērbu un aksesuāru interneta veikalā. Ja ir zināms, ka e-veikala mērķauditorija ir jaunas meitenes, kurām ir svarīgi sekot visām pēdējām tendencēm, šāds aicinājums parakstīties jaunumiem precīzi uzrunā šīs emocijas un mudina pierakstīties jaunumu e-pastiem.

#3 Vienādas kampaņas visiem

Kā vēsta kāda leģendāra veļas pulvera reklāma: “Ja kaut kas der visam, tas neder nekam.” Vadošais e-pasta datu risinājumu uzņēmums ReturnPath iet vēl tālāk, apgalvojot, ka e-pasta mārketinga nākotne ir hiperpersonalizācija, jo vidusmēra patērētājs atver tikai katru piecpadsmito e-pastu no simtiem ziņojumu, ko saņem mēneša laikā. Esi to gudro mārketeru vidū, kuri izmanto datus, lai veidotu precīzāk personalizētus produktus, pakalpojumus un saturu!

Nozares līderu vidū nav šaubu, ka segmentācija ir e-pasta mārketinga nākotne. Personalizēti un standarta e-pasti uzskatāmi salīdzināti šajā infografikā. Gūsti labumu no segmentācijas pēc vecuma, dzimuma, ģeogrāfiskās atrašanās vietas, pirkumu skaita un veida vai pat pēc mīļākās krāsas. Izmanto dažādu informāciju, kas ir Tavā rīcībā!

Uzrunā aktīvos un neaktīvos abonentus atšķirīgi. Piemēram, Tu vari veidot atgādinošās kampaņas klientiem, kuri pametuši virtuālos iepirkumu ratiņus. Izveido neatvairāmu piedāvājumu ar uzrunājošu temata lauku, lai iesaistītu tos, kuri neatver Tavas kampaņas vai neklikšķina uz to satura.

#4 E-pasts kā liels attēls

2016. gads parādīja, ka vēl arvien daudzi mārketeri iekrīt šajās lamatās. Ņem vērā, ka e-pasta pārlūki nevar nolasīt šādas struktūras e-pastu, tāpēc tas, visticamāk, iekritīs spamā. Pat, ja e-pastam izdosies izkļūt cauri SPAM filtriem, pārlūks var bloķēt attēlu, un saņēmējs Tava skaistā e-pasta vietā redzēs tikai baltu lapu.

Starp tekstu un attēliem ir ieteicams saglabāt attiecību 50/50 vai 60/40 – tādējādi Tavs e-pasts būs vizuāli pievilcīgs un dažas daļas būs redzamas arī tad, ja attēli tiks bloķēti. Turklāt tas nepiesaistīs SPAM filtru uzmanību.

#5 Mobilo ierīču ignorēšana

Aptuveni divas trešdaļas e-pastu tiek atvērti viedtelefonā vai planšetē – un šī tendence turpinās augt 2017. gadā. Ja Tavi e-pasti nav optimizēti mobilajām ierīcēm, tas var radīt nopietnu kaitējumu Tavām kampaņām, jo daudzi lietotāji uzreiz izdzēsīs ziņu, ko viņi nevar kārtīgi apskatīt.

Padoms: vienas kolonnas izkārtojuma e-pasti parasti mobilajās ierīcēs darbojas labāk. Tomēr, lai atrastu labāko risinājumu tieši Tavā gadījumā, katra kampaņa ir vairākkārt jātestē.

#6 Kampaņu sūtīšana bez testiem

Daudzi vadošie mārketeri ir pārliecināti, ka “testēšana” ir maģiskā atslēga uz e-pasta mārketinga panākumiem. Citi pat uzskata – ja Tu sūti kampaņas, neveicot A/B testus, Tu neefektīvi izmanto savu klientu datubāzi.

Ko Tu vari testēt? Gandrīz visu, sākot ar krāsām, saturu, attēliem, izkārtojumu, CTA pogu u.c. Testēšana ne tikai palīdzēs Tev sasniegt mērķus izdevīgākā veidā – tā arī sniegs Tev padziļinātu informāciju par Tavu auditoriju.

Kā tas darbojas? A/B testēšana ļauj Tev salīdzināt divu atšķirīgu parametru rezultātus – Tu vari izvēlēties testēt Temata lauku (piemēram, formālāku un neformālāku), e-pasta saturu (tekstu, izkārtojumu, dizainu), e-pasta nosaukumu, sūtītāja vārdu un izsūtīšanas laiku. Piemēram, dažos gadījumos pietiek nomainīt CTA pogas krāsu, lai paaugstinātu kampaņas klikšķu rādītājus.

#7 Šaurs skatījums uz e-pasta mārketingu

Gudrs mārketeris raugās uz e-pasta mārketingu plašāk – nav runa tikai par e-pastu, bet par kopējo klienta pieredzi. Ir ļoti ieteicams uzstādīt automātisku sveiciena e-pastu, kad jauns abonents pievienojas Tavam sarakstam, lai uzsāktu komunikāciju uz pozitīva viļņa.

Tāpat neaizmirsti optimizēt citas detaļas, kas saistītas ar e-pastu – piezemēšanās lapas, parakstīšanās apstiprinājuma lapas u.c. Pārliecinies, ka Tavs CTA ved uz uzrunājošu piezemēšanās lapu, kas saskan ar e-pasta saturu, vai arī uzreiz uz pirkuma izdarīšanas lapu, lai sniegtu klientam pārliecību, ka viņš atrodas īstajā vietā. Turpretī, ja sūtīsi klientus uz savu mājas lapu vai uz kādu citu nesaistītu Tavas lapas daļu, viņi var paspēt pārdomāt un neizdarīt vēlamo darbību.

Optimistisks nobeigums

Saskaņā ar digitālā mārketinga nozares līderiem, e-pasta nākotne ir gaiša. E-pasta analītikas uzņēmuma Litmus pētījumā par e-pasta mārketingu 2020. gadā secināts, ka mārketinga e-pasti kļūs arvien gudrāki, bet mūsu iesūtnes – organizētākas un pielāgotas tam, ko vēlamies saņemt. Arī Return Path paredz, ka abonentu uzvedība arvien vairāk ietekmēs to, vai e-pasti nonāks iesūtnē, jo e-pasta pārlūki strādā pie personalizētu piegādes algoritmu veidošanas. Nākamais gads būs solis pretī vēl vērtīgākam e-pasta mārketingam un izsmalcinātai personalizācijai – tāpēc uzņemsim to atplestām rokām!

7 e-pasta mārketinga kļūdas, ko nepieļaut 2017. gadā
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.