Atvērto e-pastu koeficients

Atvērto vēstuļu koeficientsGandrīz ikvienam klientam ir daudz dāžādu jautājumu saistībā ar e-pasta mārketingu. Tas, ka jautājumi ir daudz un dažādi, ir tikai dabiski.

Uzsākt kaut ko jaunu un nezināt atbildes uz visiem jautājumiem ir tikai normāli, tāpēc vēlējāmies sniegt īsu paskaidrojumu, kas ir “e-mail open rates” jeb atvērto e-pastu koeficients.
 

Kas ir atvērto e-pastu koeficients?

Atvērto e-pastu koeficients ir skaitlis, kuru iegūst, dalot atvērto e-pastu skaitu ar piegādāto e-pastu skaitu.

E-pasta mārketinga programmatūras bieži piedāvā automātisku izsekošanas funkcionalitāti, ievācot datus par to, kad un vai e-pasts tiek izlasīts. Izsekošana notiek e-pasta kodējumā, ievietojot neredzamu, unikālu attēlu, kurš atrodas uz mūsu servera. Šī lejupielāde tiek ierakstīta mūsu datubāzē, un tiek piefiksēta e-pasta atvēršanas statistika.

Uzskaitīti tiek tikai piegādātie e-pasti. Tie, kuri “atlec” atpakaļ, netiek iekļauti statistikā, bet tiek atdalīti atsevišķā grupā, lai tā būtu pārskatāmāka.

Šādai metodei, tiesa, ir daži ierobežojumi: reālais atvērto e-pastu skaits ir lielāks, nekā tas tiek uzrādīts rezultātos, jo, piemēram, Outlook ne vienmēr ielādē bildes automātiski, tādejādi neļaujot programmatūrai uzzināt, vai e-pasts ir atvērts.

Kā pateikt, vai atvērto e-pastu koeficients ir pietiekams?

Ārzemju tirgos labs koeficients skaitās robežās no 20 līdz 40 procentiem, bet Latvijā tas varētu būt nedaudz augstāks, jo cilvēki vēl nav pieraduši saņemt šāda tipa e-pastus latviski. Dažādās tirgus nišās šie koeficienti ir dažādi, tāpēc šis koeficients tā atšķiras.

Noteikti jāņem vērā arī “From” un “Subject” lauciņu efektivitāti, jo tie tiešā veidā iespaido e-pastu atvēršanas koeficientu.

Ir arī citi veidi, kā iespaidot to, cik liela daļa no saņēmējiem e-pastus izlasīs, piemēram, e-pastu saraksta segmentācija un daudz precīzāka satura nosūtīšana klientu grupām.

Diemžēl, lai kā to negribētos, ļoti reti, praktiski neiespējami ir sasniegt atvēršanas koeficientu, lielāku par 80%.

Kaut arī šie skaitļi nav īpaši iedvesmojoši, atcerieties, ka e-pasta mārketings nav mārketings “uz masām”, bet tas darbojās ja nodibina attiecības starp jums un jūsu klientiem. Tāpēc, kaut arī nevar teikt, ka atvērto e-pastu skaits neko nenozīmē, tas tomēr nenozīmē pārāk daudz. Piemēram, jums taču būtu vienalga par šo skaitli, ja izdotos pārdot vairāk preču, nekā pirms tam.

Kā uzlabot atvērto e-pastu koeficientu?

Ir vairāki veidi, ar kuriem padarīt lietotājus ieinteresētākus jūsu e-pastos, tādejādi liekot tiem vairāk pievērst uzmanību tiešu Jūsu izsūtītajiem jaunumiem.

Pirmkārt, ir jāsūta tikai pielāgoti e-pasti – tādi, kuri interesē saņēmējus. Tie tiks atvērti vairāk tieši tāpēc, ka ir vairāk interesanti saņēmējam. Lai nodrošinātu to, ka sūtat tikai “pareizo” saturu, ir ieteicams segmentēt lietotājus.

Otrkārt, “From” un “Subject” lauciņiem ir jābūt pēc iespējas vairāk informatīviem un intriģējošiem. Protams, ja tie nebūs saistīti ar e-pasta saturu, jūs varat trūkties no nemīlošiem klientiem – visdrīzāk, ka tie vienkārši atrakstīsies no ziņu saņemšanas. Tāpēc svarīgi ir padarīt šos lauciņus interesantus, nemaldinot par vēstules saturu.

Visbeidzot, ir svarīgi izdarīt secinājumus ilgtermiņā, nepārsteidzoties par tādu vai savādāku rīcību. Pat laika apstākļi var samazināt vai palielināt atvērto e-pastu skaitu, tāpēc 3 līdz 6 mēneši ir parocīgāks laika posms, kura laikā ir iespējams izdarīt atbilstošākus secinājumus, nekā, piemēram, nedēļas laikā. Protams, jāņem vērā arī pēkšņi kritumi, jo, ja kaut kas tiek darīts nepareizi, saņēmējus var zaudēt arī mēneša laikā.

Pārskats

Labs e-pastu atvēršanas koeficients nepasaka pārāk daudz, bet tā jeb kurā gadījumā ir ļoti svarīga statistikas daļa. Ja spēsiet no šī koeficienta izdarīt secinājumus, varēsiet labāk par konkurentiem apkalpot savus klientus.

Piemēram, salīdzināt kampaņu efektivitāti un sadalīt lietotājus grupās ir daudz vieglāk, ja ir pieejams šis vidējais atvēršanas koeficients.

Atvērto e-pastu koeficients
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Comments

Leave a comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.