E-pasta mārketinga kampaņu rezultāti: ko ar tiem iesākt?

Ja kādreiz esat izsūtījis e-pE-pasta mārketinga kampaņu analīzeasta mārketinga kampaņu, jūs visdrīzāk jau esat pazīstams ar to, kā no šīm kampaņām iegūst rezultātus un kā no šiem datiem iegūst vajadzīgo informāciju.

Tomēr savākto datu apstrāde un analīze nebeidzas ar, piemēram, virspusēju atvērto saišu vai atvēršanas biežuma atskaiti. Ievāktos skaitļus var izmantot, lai izsecinātu ļoti daudz noderīga, kas palīdzēs jums uzlabot savas turpmākās mārketinga kampaņas.

Rezultātu analīzes pārskats

Kad kāda e-pasta kampaņa ir beigusies, vislabāk sākumā apskatīt tos pašus virspusējos rādītājus. Atvērto e-pastu īpatsvaram vajadzētu būt robežās no 20 līdz 40 procentiem. Clickthrough rate (CTR – klikšķu skaits) vēlamos rādītājus ir grūtāk noteikt, jo tie ir atkarīgi gan no vēstuļu saņēmējiem, gan tā, cik labu un saistošu saturu jūs esat sagatavojis. CTR vislabāk ir mērīt relatīvi pret citu kampaņu rezultātiem – ja CTR pēkšņi samazinās, tad kaut kas jādara, piemēram, jāmaina satura stils, e-pasta “Call to Action” u.t.t.

Ja e-pastus atver daudz mazāk par 15 procentiem saņēmēju, kampaņa ir… izgāzusies. Praksē šādiem rezultātiem nevajadzētu gadīties. Visbiežāk šādos gadījumos problēma ir pašos pamatos – vai “Subject” un “From” lauciņi jūsu e-pasta mārketinga kampaņai ir pievilcīgi? Vai saņēmēji patiešām ir ieinteresēti jūsu piedāvājumos? Vai jūsu sarakstā nav “mirušas” e-pasta adreses?

Svarīgi ir aplūkot arī to, cik daudz lietotāju atrakstās. Ja jūs pametušo lietotāju skaits nez kādēļ ir audzis, ir iespējams, ka jūs izsūtat pārāk daudz e-pastu, vai arī sūtat to nepareizajiem cilvēkiem.

Atvērtu saišu rezultātu vērtēšana ir nedaudz pretrunīga, jo ne visiem klikšķiem ir vienāda vērtība.

Visvairāk uzmanību vajadzētu pievērst klikšķiem, kuri nonāk tikai un vienīgi piezemēšanās lapā. Augsts CTR ir labs rādītājs, jo tas pierāda to, ka saņēmējiem interesē jūsu produkti. Un tomēr, jūs taču atzīsiet, ka augstam CTR nav īpaši lielas jēgas, ja e-pasti nepalīdz kaut ko pārdot. Lai uzlabotu CTR rādītājus tieši piezemēšanās lapām, ieteicams izmainīt izkārtojumu tā, lai lietotājs labāk redz tās saites, kuras jums ir izdevīgāk rādīt.

Arī e-pastu izsūtīšanas laiks ir visnotaļ svarīgs. Vai visi saņēmēji ir vienā laika joslā? Vai laika joslas atšķiras? Kādā laikā, sūtot e-pastus, tos vairāk atver?

E-pastus nevajadzētu sūtīt pirmdienu rītos un no piektdienas līdz svētdienai – šajos laikos e-pastus visbiežāk neizlasīs. Bet, lai noteiktu “perfekto” sūtīšanas laiku, ir jāpaeksperimentē.

Padziļināts apskats

Kampaņu apskats, kā jau minējām, nav tikai virspusējs.

Laba statistikas programmatūra ļaus jums par izsūtītajiem e-pastiem uzzināt vēl daudz ko vairāk par CTR un atvērto e-pastu daudzumu. Piemēram, ar labu statistikas programmatūru var uzzināt, cik ilgu laiku mājaslapā pavada katrs viesis. Šis rādītājs vēsta par to, cik labi piezemēšanās lapa atbilst jūsu e-pasta kampaņai. Ja lielākā daļa cilvēku aizver lapu, tas nozīmē, ka piezemēšanās lapa ir nesaistīta ar rezultātiem.

Viena no visizplatītākajām mājas lapas statistikas programmām ir Google Analytics, kas bieži ļoti ērti ir apvienojama arī ar e-pasta mārketinga kampaņām, iebūvējot izsekošanas saites vai pievienojot kampaņu, kā jaunu apmeklētāja avoto jeb traffic source.

Turpretim, ja mājaslapā pavadītais laiks ir lielāks, bet vienalga pārdodat maz produktu, iespējams, ka vajag padarīt lapas tekstu “tiešāku”. Ar aicinājumiem uz rīcību apmeklētājā vajag mēģināt panākt steigas sajūtu, piemēram – īpašais piedāvājums drīz beigsies. Kopumā tas, ka apmeklētāji pavada ilgāku laiku mājaslapā, ir labs rādītājs, bet tas, iespējams, ir jāpalabo.

Ko iesākt ar datiem

No statistikas vajag izdarīt secinājumus.

Piemēram, vajag segmentēt lietotājus (sadalīt grupās), ja ir redzams, ka atsevišķi indivīdi no viņiem pavada daudz vairāk laika jūsu mājaslapā. Ieinteresētajiem lietotājiem savukārt var parādīt citu piezemēšanās lapas versiju, kas viņus mudina pieņemt lēmumu ātrāk.

Iegūtā informācija jums palīdzēs veikt uzlabojumus savas nākamās e-pasta mārketinga kampaņas ietvaros. Iesakam tikai “nepazust detaļās”, bet vairāk pievērst uzmanību tieši tam, kā kampaņa izskatās kopumā – atcerieties, ka atsevišķi rādītāji ir vienkārši skaitļi, ja tos nevērtē kopā ar citiem.

Nobeigums

Kad jums liekas, ka visi uzlabojumi ir veikti, var droši izsūtīt nākamo e-pasta kampaņu. Pēc tam to var atkal apstrādāt. Pēc tam vēlreiz izsūtīt – un atkal mācīties no iegūtajiem rezultātiem.

Atcerieties, ka e-pasta mārketingā ļoti liels uzsvars ir uz t.s. “ilgtermiņa domāšanu” — ja uzvedīsieties godīgi, jūsu klienti, ļoti iespējams, no jums preces pirks vairāku gadu garumā.

E-pasta mārketinga kampaņu rezultāti: ko ar tiem iesākt?
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Leave a comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.