E-pasta mārketings ir balstīts uz atļauju

Mēstules pēc definīcijas ir nevēlamas e-pasta vēstules (parasti komerciālas dabas), kuras tiek izsūtītas lielos apjomos.

A) E-pasta mārketings ir komerciālas dabas.

B) E-pasta mārketingā vēstules tiek izsūtītas lielos apjomos.

C) E-pasta mārketinga vēstules nav nevēlamas.

Tātad, var teikt, ka e-pasta mārketings atšķirās no mēstulēm ar vienu vienīgu īpašību – saņēmēja dotu atļauju šos e-pastus sūtīt. Tāpēc sūtīt e-pastus ir vēlams tikai tiem, kuri ir pierakstījušies tos saņemt. Un mēstules ir nelegālas.

Tas, kas tieši ir atļauja, vēl joprojām ir debašu temats mārketinga pasaulē, bet viens viedoklis izceļas. Sets Godins šajā rakstā saka, ka atļauja darbojas šādi: ja jūs vairs nesūtat e-pastus, cilvēki sāk sūdzēties un prasa, kur jūs esat nozudis. Un, tā kā Sets Godins ir pamatlicējs uz atļauju bāzētam e-pasta mārketingam, tas, ko saka Sets Godins, ir visnotaļ svarīgi.

Kā tieši darbojās šī “atļauja”?

Atļauja ir… atļauja, un darbojas kā sava veida līgums starp sūtītāju (jums) un saņēmēju (klientu).

E-pasta mārketings, atļaujaKlients ir piekritis saņemt* e-pastus, un jūs esat piekritis tos nosūtīt. Vismaz virspusēji, tas arī ir viss. Tomēr, atļauja ir kas vairāk, nekā atļauja izsūtīt e-pastus.

Klienta piekrišana e-pastu saņemšanai ir vienkāršs uzticības apliecinājums. Klients jums uztic savu e-pasta adresi un paļaujas uz to, ka jūs sūtīsiet tieši to, ko jums vajadzētu sūtīt. Starp citu, zaudējot klienta uzticību, visbiežāk zaudēsiet arī klientu.

    *Atcerieties, ka piekrišana saņemt e-pastus pierakstīšanās brīdī nenozīmē neko citu kā uzticību jūsu firmai – piekrišana nenozīmē, ka klients pirks jūsu produktus, vai vispār lasīs jūsu e-pastus. Tāpēc tas, kā jūs “iegrozīsiet” klientu “pareizajos” lēmumos, ir tikai un vienīgi uz jūsu pleciem.

Kā iegūt atļauju sūtīt e-pastus?

Diezgan vienkārši. Paprasot to! Piemēram, jūs varat pievienot iezīmējamu lodziņu ar tekstu “Es vēlētos saņemt [jūsu kompānijas] iknedēļas e-pastus ar pamācībām, kā izmantot mūsu produktus” savas mājaslapas reģistrācijas sadaļā. Ja šis lodziņš būs iezīmēts, lietotājs apstiprinās savu dalību jūsu e-pasta sarakstā, nospiežot saiti apstiprināšanās e-pastā.

Šāda dubulta apstiprināšana nodrošina to, ka tieši klients – nevis kāds cits – būs parakstījies e-pastu saņemšanai. Šāda apstiprināšana nozīmē arī to, ka nevajadzēs tērēt laiku lempīgām @ibnox.lv adresēm.

Atcerieties, ka klientiem vajadzētu ļaut arī atrakstīties – un jums būtu jāciena šāda klientu vēlme. Novietojot atrakstīšanās saiti labi redzamā vietā, jūs izvairīsieties no sūdzībām par mēstulēm vai sliktām atsauksmēm par jūsu kompāniju.

Un vēlreiz, vienmēr izmantojiet atļauju tikai savām vajadzībām. Tātad, “aizdot” e-pastu sarakstus nebūtu vēlams. Nevajadzētu sūtīt arī e-pastus, kuri nav saistīti ar klienta interesēm – tas tikai sabojās priekšstatu par jums.

Ko vēl man vajadzētu zināt?

Atcerieties, ka katrs klients ir savādāks un ar savādākiem uzskatiem. Piemēram, ja jūsu firma piedāvā produktus zvejošanai, tad lielākā daļa uzskatīs, ka jūsu piedāvātais zivju grils ir saistīts ar viņu interesēm. Tomēr būs arī daži īpatņi, kuri uzskatīs, ka viss, kas nav saistīts ar zvejošanu ūdenstilpnēs, ir brāķis, un atrakstīsies no e-pastu saņemšanas.

Šādos, līdz galam neviennozīmīgos gadījumos, ir gudri izmantot “viltībiņas”. Kaut arī visi klienti ir parakstījušies saņemt e-pastus vienā lapā, tas nenozīmē, ka jums vajadzētu viņiem sūtīt vienus un tos pašus e-pastus. Segmentēt klientus (sadalīt klientus grupās, balstoties uz kādu viņu īpašību – atrašanās vietu, aktivitāti, produktu izvēli) ir ļoti vēlams lielākiem sarakstiem. Tas palielina iespēju, ka jūsu e-pastus neuzskatīs par mēstulēm, un palielinās apmierinātu saņēmēju skaitu.

Visbeidzot, esiet pacietīgs – un arī klienti būs pacietīgāki. Ja vēlaties klientus apziņot par kādu jaunu produktu vai pakalpojumu, nevajadzētu saņēmējus nostādīt zemāk par ienākumiem, kurus varat gūt. Jo, beigu beigās, e-pasta mārketingā tieši klienti ir vienīgais ilgtermiņa ienākumu avots.

Kaut arī ir ļoti jauki sūtīt interesantus ziņojumus un laiku pa laikam noriskēt ar savādākiem e-pastiem, sūtīt tikai to, kam klients parakstījās… ir ļoti veselīga mārketinga metode.

E-pasta mārketings ir balstīts uz atļauju
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.