E-pastu piegāde: globālā situācija un padomi uzlabošanai

Pagājušajā nedēļā pasaules vadošā e-pastu reputācijas monitoringa kompānija Return Path publicēja pētījumu par e-pastu piegādi pasaulē 2011. gada pirmajā pusē (Global Email Deliverability Benchmark Report). Pētījuma rezultāti uzrāda, ka pastkastītes ienākošo e-pastu mapē (inbox mapē) nonāk tikai četri no pieciem jeb 81% uz atļauju balstīto e-pastu. No 19 atlikušajiem procentiem 7% e-pastu nonāk surogātpastā (spam vai junk mapē) un 12% e-pastu tiek bloķēti, nemaz neizejot cauri interneta pakalpojumu sniedzēja filtriem un nenonākot līdz pastkastītei.

Situācija pasaulē

Apkopojot datus par 149 interneta pakalpojumu sniedzējiem visā pasaulē, Return Path secina, ka dažādos pasaules reģionos e-pastu piegādes līmenis atšķiras.

Ziemeļamerika uzrāda vislabākos e-pastu piegādes rezultātus (inbox placement rate – IPR) – 86% e-pastu tiek nogādāti tieši saņēmēju pastkastītēs. Eiropa, kurai ir par 2% mazāk, ieņem otro vietu ar 84% piegādāto e-pastu. Savukārt Āzijas un Klusā okeāna reģiona un Centrālās un Latīņamerikas reģiona rezultāti ierindojas zem pasaules vidējā līmeņa, attiecīgi ar 78% un 62% piegādāto e-pastu.

Kapēc tik daudz e-pastu nenonāk ienākošo e-pastu mapē?

Mīts par atgrieztajiem e-pastiem

Mārketinga speciālisti joprojām izplata mītu par to, ka e-pasts veiksmīgi nonācis līdz adresātam, ja kampaņas rezultātu atskaitē tas netiek uzrādīts kā atgriezts e-pasts. Patiesība gan ir mazliet citādāka. Pat ja e-pasts ir nosūtīts, dažādu iemeslu dēļ tas var iekrist spama mapē. Saņēmēji parasti nelasa surgātpastu, līdz ar to var uzskatīt, ka e-pasts patiesībā nav sasniedzis adresātu.

Piegādes problēmas

Lai gan nepiegādāti e-pasti uzņēmumam ir zaudēta nauda, mārketinga speciālisti diemžēl bieži vien ignorē šo faktu. Orientējoties tikai uz kampaņas ieņēmumiem, trūkst stratēģiskas rīcības, kā palielināt atdeves attiecību pret ieguldījumu. Tomēr jāņem vērā, ka nepiegādātas vēstules ir zaudēti ieņēmumi.

Jauno tehnoloģiju ietekme uz ienākošajiem e-pastiem

Return Path ir veicis 30 000 Gmail e-pastu analīzi un konstatējis, ka ienākošo e-pastu mapē nonācis 91% e-pastu, bet 9% e-pastu ir bloķēti, vēl nesasniedzot pastkastīti. Pētījums arī uzrāda, ka 81% Gmail e-pastu pieļauj prioritāru e-pastu saņemšanu, taču tikai 17% e-pastu tika saņemti kā prioritāri.

Uzņemumu e-pastus ir īpaši grūti sasniegt, jo tos aizsargā tādas sistēmas ka Postini, Symantec un MessageLabs. Tikai 80% e-pastu iziet cauri šiem filtriem.

E-pasta mārketinga labās prakses principu neievērošana

Daudzi mārketinga speciālisti joprojām neievēro labās prakses principus, piemēram, e-pastu sūtīšanu tikai tiem adresātiem, kas ir devuši savu atļauju, atrakstīšanās saišu iekļaušanu e-pasta vēstulēs un regulāru datu bāžu tīrīšanu. Return Path norāda, ka bieži vien pat augsta līmeņa uzņēmumi neievēro kvalitatīva e-pasta mārketinga pamatprincipus.

Kā uzlabot e-pastu piegādi?

Analizējiet e-pastu piegādi

  • sekojiet līdzi sūdzību skaitam un atrakstīšanās īpatsvaram, kas signalizē par e-pasta kampaņas slikto kvalitāti
  • jautājiet pēc padoma e-pasta mārketinga speciālistam, lai noteiktu piegādes problēmas

Veiciet e-pastu sarakstu tīrīšanu

  • pārbaudiet un izlabojiet pareizrakstības kļūdas atgrieztajiem e-pastiem (.gmal, .ocm u.c.)
  • izdzēsiet no saraksta nepareizos, neeksistējošos un bloķētos e-pastus (hard bounce)
  • izņemiet no saraksta e-pasta adreses, kas paredzētas mājas lapu uzturēšanai (support, noreply, admin u.c.)
  • ja jūsu e-pasta saraksts ir vecaks par 6 mēnešiem, veiciet datu bāzes tīrīšanu no neeksistējošām adresēm (Mailigen piedāvā šādu pakalpojumu)

Prasiet atļauju e-pastu sūtīšanai

  • veidojot e-pastu sarakstu, lietojiet dubulto verifikācijas sistēmu (double opt-in), lai pārliecinātos par adreses ekskistenci un vēlmi saņemt e-pastus
  • ja e-pastu sarakstu lietojat jau ilgu laiku, lūdziet saņemējiem apstiprināt parakstīšanos uz jaunumiem
  • veiciet klientu atgūšanas kampaņu, neaktīvajiem adresātiem lūdzot atļauju sūtīt jaunumus
  • e-pasta vēstulē vienmēr iekļaujiet atrakstīšanās saiti

Sūtiet atbilstošu informāciju

  • sūtiet tāda veida informāciju, uz ko cilvēks ir parakstījies un vēlas saņemt, lai nesaņemtu sūdzības par spamu
  • segmentējiet saņēmējus grupās, lai sūtītie e-pasti būtu pēc iespējas atbilstošāki saņēmējiem
  • e-pasta vēstules tematā un tekstā nelietojiet vārdus un frāzes, kas raksturīgi spamam

Izmantojiet profesionālu e-pasta mārketinga servisu

Kopā ar e-pasta mārketinga principu mērķtiecīgu ievērošanu jūsu sūtītajiem e-pastiem ir vairāk nekā labas izredzes nonakt pastkastītes inbox mapē.

Mailigen e-pastu piegāde

E-pasta mārketinga serviss Mailigen lepojas ar augstiem e-pastu piegādes rādītājiem. Ievērojot labākos tehniskos principus, Mailigen vidējais inbox mapē piegādāto e-pastu īpatsvars ir 86%, kas ir vienāds ar pasaules līderi Ziemeļameriku un augstāks par Eiropas vidējo rādītāju.

Ja jums ir kādi jautajumi vai vēlaties uzlabot e-pastu kampaņu piegādi, droši sazinieties ar mūsu konsultantiem. Būsim priecīgi palīdzēt!

E-pastu piegāde: globālā situācija un padomi uzlabošanai
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Comments

Leave a comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.