Kā atgrieztie e-pasti var ietekmēt e-pastu piegādi kopumā

Atgrieztie e-pastiAtgrieztie e-pasti var negatīvi ietekmēt jūsu kampaņas veiksmīgu darbību.

Atgrieztie e-pasti (bounced emails) samazina jūsu ienākumus, padara jūsu e-pasta pakalpojumu sniedzēja rēķinu lielāku un sekmē jūsu e-pasta adreses iekļūšanu “melnajos sarakstos”.

Bet, par laimi, viss nav tik melnās krāsās, kā tas varētu no sākuma izskatīties – Epsilon statistika liecina, ka tikai vidēji 4 procenti no izsūtītajiem e-pastiem tiek atgriezti, un šis skaitlis gadu no gada svārstās.

Kāpēc e-pasti tiek atgriezti?

Visbiežākais iemesls ir pārrakstīšanās jeb drukas kļūda, cilvēkam ierakstot savu e-pasta adresi parakstīšanās anketā. Vai, iespējams, ka saņēmējs izmanto kādu mazāku e-pasta pakalpojumu sniedzēju, kam jūsu sūtītās vēstules izmērs škiet par lielu, vai arī saņēmēja pastkastīte ir pilna. Dažos gadījumos arī problēmas ar interneta tīklu liek e-pastiem tikt atgrieztiem. Ir svarīgi atšķirt “Beigtais e-pasts” no “Īslaicīgi pamestais e-pasts”.

Beigtais e-pasts” (hard bounce) ir termins, ko piešķir nepiegādātajiem e-pastiem, kuri nekad nesasniegs adresātu. Piemēram, ja e-pasta adrese neeksistē vai e-pasts tiek bloķēts, vēl nenonācis e-pasta serverī, tad šis e-pasts ir atgriezts pavisam.

Īslaicīgi pamestais e-pasts” (soft bounce) ir termins, ko piešķir nepiegādātajiem e-pastiem, kuri tiek “ielaisti” e-pasta serverī – adrese eksistē, bet dažādu iemeslu dēļ jūsu vēstule līdz tam nevar nokļūt. Tas var notikt, ja saņēmējam ir pilna pastkastīte, jūsu e-pasts ir par lielu vai serveris ir pārāk noslogots.

Atgrieztie e-pasti var negatīvi iespaidot visu jūsu sarakstu. Interneta pakalpojumu sniedzēji var jūs ievietot melnajos sarakstos tāpēc, ka spameri bieži izmanto t.s. “Direct Harvest Attack”, kuru veicot, ar minēšanas palīdzību tiek atrastas e-pasta adreses, tādējādi interneta pakalpojumu sniedzēji var jūs noturēt par spameri, ja sūtat e-pastus uz neeksistējošām adresēm.

Tāpēc nevajadzētu sūtīt vairāk kā vienu reizi e-pastus uz adresēm, no kurām e-pasti tiek atgriezti kā „hard bounce”, bet pēc trim mēģinājumiem un “soft bounces” atgrieztiem ziņojumiem, e-pasta sūtīšana uz adresi kļūst vairāk par laimes spēli.

7 padomi, kas jums palīdzēs samazināt atgriezto e-pastu skaitu

1. Regulāri tīriet sarakstu.

Regulāri izdzēsiet no saviem sarakstiem e-pasta adreses, no kurām e-pasti atgriežas “hard bounce” veidā. Tas jums palīdzēs ne tikai tieši samazināt atgriezto e-pastu skaitu, bet arī padarīs jūsu datu apstrādi daudz precīzāku. Vairāk par sarakstu uzturēšanu varat izlasīt mūsu rakstā par e-pasta sarakstu higiēnu.

2. Pārlasiet atgriezto e-pastu adreses.

Iespējams, ka dažas e-pasta adreses ir ierakstītas kļūdaini, bet saņēmējs nav mēģinājis pierakstīties vēlreiz. Tāpēc ir svarīgi tās izlabot, dodot iespēju saņēmējam pierakstīties jūsu sarakstā. Izlabojiet drukas kļūdas e-pasta adresēs — piemēram, kāds var būt uzrakstījis „.ocm, .vl, ibnox.lv”, u.t.t., — un jūs ne tikai samazināsiet atgriezto e-pastu skaitu, bet arī, iespējams, iegūsiet klientu, kurš savādāk būtu jums zudis.

3. Izmantojiet dubultās pierakstīšanās metodiku.

Kad tiek veikta dubultā pierakstīšanās, katra adrese tiek apstiprināta, ievērojami samazinot atgriezto e-pastu skaitu un iespējamību.

4. Izmēģiniet saņēmēju atgūšanas kampaņu.

Neaktīvo saņēmēju atgūšana ir laba ideja, ja e-pasti vairs tik bieži netiek atvērti. Šāda kampaņa, iespējams, krasi samazinās jūsu e-pasta saraksta apjomu, taču rezultātā iegūsiet daudz tīrāku sarakstu.

5. Sūtiet tikai noderīgus e-pastus!

Standarta prakse, kuru tik bieži aizmirst. Sūtot tikai noderīgus, saņēmējam vērtīgus e-pastus, jūs ne tikai saņemsiet mazāk sūdzību par neatbilstošu saturu, bet arī pārdosiet vairāk preču. Ir, protams, iespējams sūtīt saņēmējiem kārdinošas kampaņas bez īstas vērtības, jo tās var iedarboties, bet tā ir īstermiņa stratēģija, kura nedarbojas e-pasta mārketingā.

6. Pārliecinieties, ka jūsu e-pasti nav “ spams “

Vēstuli tās satura dēļ var atgriezt atpakaļ, neatļaujot tai nonākt saņēmēja pastkastītē, tāpēc ar saturu ir jārīkojas uzmanīgi. Noderīgi ir pārbaudīt, vai jūsu e-pasts nonāk visos e-pasta pārlūkos un interneta e-pasta klientos (Gmail, Outlook, Thunderbird, AOL). Pārliecinieties arī par to, vai jūsu e-pastā nav atslēgvārdu “sex, cialis, viagra, u.t.t.”

7. Izmetiet no sarakstiem “spama slazdus” un apkalpojošās adreses.

Piemēram, e-pasts “stopspam@spam.org”, maigi sakot, izskatās aizdomīgs, ja vien nerakstat par pretspama procedūrām. Šādas adreses ir t.s. “spam slazdi”, kuri var likt jūsu e-pastiem nonākt melnajos sarakstos daudz ātrāk. Svarīgi ir arī izmest adreses kā “help@adrese.lv” vai “admin@adrese.lv”, jo interneta pakalpojumu sniedzēji var uzskatīt jūs par spameri, ja regulāri sūtat e-pastus uz apkalpošanas adresēm.

Labprāt dzirdētu jūsu pieredzi ar atgriezto e-pastu kontroli, un ko jūs darat, lai uzturētu savus e-pasta sarakstus tīrus.

Kā atgrieztie e-pasti var ietekmēt e-pastu piegādi kopumā
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.